اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری لرستان خبر داد

هزینه دادرسی اراضی ملی و منابع طبیعی، رایگان است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: هزینه دادرسی برای پرونده‌هایی که در حوزه حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی هستند، رایگان است و هیچ‌گونه هزینه‌ای برای آنها دریافت نمی‌شود.

هزینه دادرسی اراضی ملی و منابع طبیعی، رایگان است
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی دادگستری لرستان، جعفر بدری در جلسه شورای حفظ بیت‌المال با محوریت تغییر کاربری اراضی در لرستان، با اشاره به اینکه این مهم براساس بخشنامه قوه قضاییه اعمال می‌شود، گفت: حفظ منابع ملی جزء وظایف همه دستگاه‌های اجرایی است و تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید مانع از سودجویی افراد فرصت‌طلب در این زمینه شوند.
وی اظهار داشت: اینکه برخی دستگاه‌ها خارج از محدوده قانونی انشعابات آب، برق و گاز را به واحدهایی که به صورت غیرمجاز ساخته شده، واگذار می‌کنند، اقدامی مخرب است.
وی با اشاره به اینکه امروزه معادن یکی از زیربناهای مهم اقتصادی جهان محسوب می‌شود، تاکید کرد: متأسفانه قرار گرفتن بعضی معادن در فاصله نزدیک شهرها و استخراج غیرمجاز از آنها، خسارت‌های زیادی را به طبیعت، آب و خاک وارد می‌کند.
بدری اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست وضعیت مناسبی در منطقه ندارد که به رغم این‌ها خطرات نابودی محیط زیست هنوز برای مردم ملموس و قابل درک نیست.
به گفته وی، قطع درختان بلوط در منطقه صدمات جدی را به طبیعت استان لرستان وارد می‌کند و متأسفانه شاهد کم‌ترین برخوردهای ممکن با این قبیل تخلفات هستیم.
رئیس کل دادگستری استان لرستان افزود: شورای حفاظت بیت‌المال وظیفه دارد با دستگاه‌های دولتی که برخلاف قانون منع فروش اراضی فاقد کاربری مسکونی، برای ساخت مسکن اقدام می‌کنند، قاطعانه برخورد کند.
انتهای پیام/ی30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول