اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

خدمات الکترونیکی شهرداری‌ها آلودگی‌ها را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: هر چه‌قدر شهرداری‌ها به سمت خدمات الکترونیکی حرکت کنند از برخی مشکلات ترافیکی و آلاینده‌های محیط زیست کاسته می‌شود.

خدمات الکترونیکی شهرداری‌ها آلودگی‌ها را کاهش می‌دهد
علی حمیدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل، شعار امسال هوای پاک را سوخت پاک، خودروی پاک و هوای پاک اعلام کرد و اظهار داشت: در اولین روز این هفته که 25 دی ماه امسال شروع می‌شود و با عنوان صنعت و هوای پاک نامگذاری شده، شاهد نواخته شدن زنگ هوای پاک در یکی از مدارس استان اردبیل هستیم.
وی برگزاری گردهمایی با حضور سازمان‌های دولتی و غیردولتی، اطلاع‌رسانی عمومی با شعارها و جنبه‌های زیست‌محیطی، همکاری صدا و سیما برای پوشش خبری برنامه‌های هوای پاک، امضای رسمی تفاهمنامه فی‌مابین شرکت نفت و محیط زیست و تعطیلی یک واحد صنعتی آلاینده هوا را در این روز از برنامه‌های تدارک دیده شده اولین روز هفته هوای پاک اعلام کرد.
حمیدی افزود: دومین روز این هفته به نام فضای سبز و هوای پاک نامگذاری شده که در این روز درخت‌کاری به صورت نمادین را در سطح شهرهای مختلف شاهد هستیم.
این مسئول تصریح کرد: سومین روز این هفته به نام سوخت و هوای پاک نامگذاری شده که در این روز با هماهنگی انجام شده با مراکز معاینه فنی خودرو به صورت رایگان و یا نیم‌بها برای خودروها برگه معاینه فنی صادر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در این روز از تردد خودروهای دودزا و فاقد برچسب معاینه فنی با همکاری پلیس جلوگیری می‌کنیم.
حمیدی پخش بروشور و اطلاع‌رسانی آموزشی همراه با پوشش خبری برنامه‌ها را از برنامه‌های سومین روز هفته هوای پاک اعلام کرد و ادامه داد: محیط‌ یاران با لباس متحدالشکل در این روز در میادین اصلی و چهارراه‌ها مستقر شده و اطلاع‌رسانی لازم را به عموم مردم انجام می‌دهند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه چهارمین روز این هفته به نام دولت الکترونیک و هوای پاک نامگذاری شده است، اضافه کرد: ما معتقدیم هر چه‌قدر شهرداری‌ها به سمت خدمات الکترونیکی حرکت کنند از برخی مشکلات ترافیکی و آلاینده‌های محیط زیست کاسته می‌شود به طوریکه در چهارمین روز هفته هوای پاک شاهد افتتاح و راه‌اندازی حداقل یک پمپ عرضه سوخت و یا سی‌ان‌جی در نمین و شهرستان‌های دیگر هستیم.
حمیدی بازدید از ساختمان اداری و تأسیسات موتورخانه شرکت گاز استان اردبیل را به همراه بازدید از یکی از مراکز معاینه فنی خودرو و جلوگیری از تردد اتوبوس‌های بالای 25 سال و مینی‌بوس‌های بالای 30 سال را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد.
وی ادامه داد: پنجمین روز این هفته به نام خودرو و هوای پاک نامگذاری شده است که از شهرداری اردبیل به مناسبت انتخاب شهر پاک اردبیل با توجه به شاخص‌های زیست‌محیطی تقدیر و تجلیل می‌شود.
حمیدی همزمانی ششمین روز این هفته با روز جمعه و به نام حمل و نقل عمومی و هوای پاک را یادآور شد و گفت: در این روز علاوه بر برنامه‌های دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی عمومی با حضور آحاد مردم پیش از خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی در بین عموم نمازگزاران را شاهد هستیم و بروشورهای زیست‌محیطی نیز در بین نمازگزاران در این روز توزیع می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: آخرین روز این هفته با نام پایش آلودگی محیط زیست و هوای پاک نامیده شده که در این روز شاهد افتتاح مرکز کنترل و پایش محیط زیست استان در موزه تاریخ طبیعی شورابیل هستیم.
حمیدی برگزاری همایش کودک و هوای پاک را در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده این روز اعلام کرد.
انتهای پیام/آ20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول