اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل راه و ترابری گلستان خبر داد

وجود 59 محور برفگیر در استان گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و ترابری استان گلستان از وجود 59 محور برفگیر در گلستان خبر داد.

وجود 59 محور برفگیر در استان گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدتقی جوان‌شورابی در جمع مدیران ادارات راه و ترابری استان گلستان با اشاره به اقدامات این اداره کل در فصل زمستان اظهار داشت: تشکیل ستاد هماهنگی راهداری زمستانی، ارتباط با سازمان هواشناسی برای اخذ گزارشات پیش‌بینی وضع هوا، تشکیل جلسه هماهنگی روسای ادارات تابعه با روابط عمومی استان برای تهیه فیلم و عکس، تهیه و تدوین فهرست کشیک‌های زمستانی و تامین نمک و ماسه از جمله این اقدامات است.
وی تصریح کرد: تجهیز راهدارخانه‌ها به سیستم گرمایشی و تهیه و ذخیره سوخت و تهیه ذخیره غذایی برای مسافران در راه‌مانده، تامین مکان مناسب (آشیانه) برای استقرار ماشین‌آلات برف‌روب و برنامه‌ریزی و تشکیل جلسات مشترک با روسای ادارات و پلیس راه و هلال‌احمر برای اطلاع‌رسانی از دیگر اقدامات این اداره کل است.
مدیر کل راه و ترابری استان گلستان با اشاره به اقدامات این اداره کل برای امدادرسانی در راه‌های بین‌استانی و محورهای مشترک خاطر نشان کرد: امدادرسانی بهینه در محورهای ارتباطی مشترک بین‌استان‌ها یکی از مهمترین اقدامات در مدیریت به‌موقع راهداری زمستانه است که در دستور کار قرار دارد.
جوان‌شورابی افزود: برای این منظور، قبل از شروع فصل زمستان و بر اساس دستورالعمل راهداری زمستانه، جلسات متعدد هماهنگی میان استان‌ها برگزار می‌شود.
 وی ادامه داد: به دلیل اهمیت و میزان تردد از این محورها، اجرای مطلوب طرح‌های راهداری به ویژه راهداری زمستانه، حفظ ایمنی و جریان پیوسته ترافیک از اهمیت وافری برخوردار است.
مدیر کل راه و ترابری استان گلستان گفت: برقراری ارتباط مشترک بی‌سیمی میان مراکز مدیریت راه‌های ادارات کل راه و ترابری استان‌های همجوار و گزارش و اطلاع‌رسانی مستمر و به‌موقع در راهداری زمستانه و شناسایی امکانات سایر بخش‌ها از جمله پیمانکاران حوزه آنها و همچنین، اعلام گزارش وضعیت آب و هوا از طریق اداره کل هواشناسی و افراد مستقر در محل راهدارخانه‌ها و گشت‌های راهداری، تامین امکانات مناسب رفاهی برای مسافران در راه‌مانده، دپوی مصالح شن و نمک و اعلام انسداد راه‌ها از طریق اداره راه به پلیس راه استان‌ها از مواردی است که بر ضرورت آنها در راهداری زمستانه توسط مسئولان راه و ترابری استان‌ها تاکید می‌شود.
جوان‌شورابی با اشاره به راهدارخانه فعال و تجهیزات آن در استان گفت: 24 باب (اصلی و روستایی) شامل 169 دستگاه ماشین‌آلات شامل بلدوزر، لودر، گریدر،کامیون، برفروب، نمک‌پاش و سواری است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده از اطلاع‌رسانی از چگونگی وضعیت راه‌های استانی افزود: از طریق تلفن گویای 141 در مرکز استان، کشیک شبانه‌روزی واحدهای بی‌سیم اداره کل و هفت اداره شهرستانی و راهدارخانه‌های مستقر در محورها، از طریق صدا و سیمای مرکز استان، از طریق شش دستگاه تابلوی V.M.S مستقر در محورها و از طریق صدا و سیمای مرکز از جمله اقدامات انجام شده از اطلاع‌رسانی از چگونگی وضعیت راه‌های استانی است.
انتهای پیام/ر20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول