اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به علت عدم اختصاص اعتبار لازم

3 کتابخانه مصوب سفر رئیس جمهور به بناب راکد مانده است

خبرگزاری فارس: فرماندار بناب گفت: برای جبران و توسعه فضاهای فیزیکی مورد نیاز برای کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان سه باب کتابخانه در جریان سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی تصویب شد که متأسفانه تاکنون به علت عدم اختصاص اعتبار لازم، احداث آنها راکد مانده است.

3 کتابخانه مصوب سفر رئیس جمهور به بناب راکد مانده است
به گزارش خبرگزاری فارس از بناب سعید برقی ظهر امروز در نشست مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان بناب با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی، جایگاه و نقش کتابخانه‌های عمومی و سایر ارگان‌ها، سازمان‌ها و نهادها در ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه مفید و چگونگی ایجاد انگیزه و عادت به مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه بالاخص کودکان و نوجوانان اظهار کرد: اگر فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در سنین نوجوانی و جوانی شکل گیرد، قطعاً بر تعداد کتابخوانان افزوده خواهد شد.
وی از تمام ادارات خواست که در محیط اداره خود یک کتابخانه ایجاد کنند.
فرماندار بناب از کمبود سرانه کتابخانه و قرائت‌خانه در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: برای جبران و توسعه فضاهای فیزیکی مورد نیاز برای کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان سه باب کتابخانه در جریان سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی تصویب شد که متأسفانه تاکنون به علت عدم اختصاص اعتبار لازم، احداث آنها راکد مانده است.
وی بر لزوم جذب اعتبارات احداث سه باب کتابخانه مصوب در این شهرستان تأکید کرد.
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی بناب همچنین با اشاره به سند چشم‌انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران گفت: سند ملی نهضت مطالعه مفید یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی ایران است که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و سند چشم‌انداز تدوین شده و عمل به مفاد این سند وظیفه همه دستگاه‌های عضو این کمیته است. بنابراین؛ این سند به عنوان راهکار و راهنمای برنامه‌ریزی توسعه مطالعه مفید باید ملاک قرار گرفته و براساس سیاست‌های مدوّن در کمیته ملی این نهضت اقدامات لازم انجام داده شود.
میرسردار مرندی  نیز در این نشست هدف از تشکیل این کمیته را دستیابی به جایگاه ممتاز در جهان از نظر سرانه مطالعه به ویژه مطالعه مفید بر‌اساس سند چشم‌انداز 20 ساله در بخش فرهنگ عمومی در افق 1400 اعلام کرد.
رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان بناب سپس با ارائه گزارشی از وضعیت کتاب در شهرستان بناب گفت: طی سه ماه گذشته سال‌ جاری 100 هزار و یک نفر به کتابخانه‌های عمومی بناب مراجعه کرده‌اند و طی همین مدت 79 هزار و 64 جلد کتاب به صورت امانی تحویل متقاضیان شده است.
مرندی اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی بناب را 4 هزار و 565 نفر اعلام کرد و گفت: تعداد کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی بناب 42 هزار و 376 جلد است.
وی تصریح کرد: تعداد یک هزار و 135 نفر به مناسبت هفته کتاب به صورت رایگان به عضویت کتابخانه‌های عمومی در آمده‌اند و دانش‌آموزان 21 مدرسه نیز از کتابخانه های عمومی بازدید کرده‌اند.
مرندی گفت: تعداد 792 جلد کتاب در هفته ویژه اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اهدا شده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی بناب احداث کتابخانه‌های مصوب را برای پاسخگویی به تعداد مراجعان در این شهرستان ضروری دانست.
فریدون نبی قدیم افزایش تعداد کانون‌های فرهنگی مساجد را به عنوان راهی برای کمک به افزایش نهضت کتابخوانی و مطالعه در جامعه دانست و گفت: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر روند تأسیس و راه‌اندازی این کتابخانه‌ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آسان‌تر شده است، بنابراین اقدام برای این کار خصوصاً در محلات و روستاها یک ضرورت فرهنگی محسوب می‌شود و در این راستا راهنمایی هیئت امنای مساجد برای ایجاد کانون فرهنگی را توسط ادارات تبلیغات اسلامی و اوقاف خواستار شد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول