اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس راه و ترابری پیرانشهر خبر داد

بازگشایی راه ارتباطی 11 روستای پیرانشهر

خبرگزاری فارس: رئیس راه و ترابری پیرانشهر گفت: راه ارتباطی 11 روستای پیرانشهر در پی بارش برف بازگشایی شد.

بازگشایی راه ارتباطی 11 روستای پیرانشهر
جلال محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: راهداران، عملیات راهداری زمستانی را از نخستین ساعات بارش برف در گردنه‌های برفگیر شهرستان پیرانشهر آغاز کردند و در این راستا راه ارتباطی 11 روستا بازگشایی شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر همه راه‌های روستایی این شهرستان باز بوده و عبور و مرور جریان دارد افزود: با توجه به بارش برف از بعداز ظهر روز گذشته تاکنون، راهداران به شکل متناوب و مستمر عملیات برفروبی و نمک‌پاشی را در 107 کیلومتر از محورهای برفگیر از جمله در گردنه‌های تمرچین، کلیچ و جینگ جینگه این شهرستان انجام دادند.
محمدی ادامه داد: عملیات راهداری زمستانی علاوه بر جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی در محورهای مرزی منطقه نیز اجرا می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: حجم عملیات برفروبی در محورهای اصلی، فرعی و روستایی پیرانشهر 26 هزار مترمکعب بوده و 590 تن نمک دپو شده در عملیات نمک‌پاشی مورد استفاده قرار گرفته است.
وی در ادامه از اجرای عملیات آسفالت‌ریزی و راهسازی 50 کیلومتر از راه‌های شهرستان پیرانشهر در سال جاری خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این راه‌ها تا پایان سال جاری بیش از یک‌هزار و 250 خانوار از نعمت راه آسفالته مناسب و مطلوب بهره‌مند می‌شوند.
وی با اشاره به بهسازی راه‌های روستای لاجان بیان کرد: با احداث و اتمام شش کیلومتر از راه روستایی لاجان، روستاییان تا پایان امسال از نعمت راه مناسب بهره‌مند می‌شوند.
رئیس راه و ترابری پیرانشهر خاطرنشان کرد: احداث راه‌های مواصلاتی  مناسب و استاندارد و وجود شبکه حمل و نقل ایمن و مناسب یکی از مهمترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی است و در این شهرستان نیز در راستای احداث راه‌های ایمن و استاندارد تلاش می‌شود.
شایان ذکر است، شهرستان پیرانشهر از شهرهای مرزی آذربایجان غربی،  204 کیلومتر راه اصلی، فرعی و 337 کیلومتر راه روستایی دارد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول