اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره جهاد کشاورزی جهرم خبر داد

برگزاری دوره GIS در جهرم

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی اداره جهاد کشاورزی جهرم از برگزاری دوره GIS در این اداره خبر داد.

برگزاری دوره GIS در جهرم
جمال ثابت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: در این دوره 10 روزه به 25 نفر از کارشناسان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه با مفاهیمی مانند سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی، ترسیم نقشه و پردازش زمینی همچنین تعریف اصطلاحات آماری پرکاربرد، آموزش طریقه ساخت یک فایل داده‌ای جدید، آموزش داده شد.
وی افزود: GIS به معنی سیستم  اطلاعات جغرافیایی مکان شامل مجموعه سازمان یافته از سخت‌افزار و نرم‌افزار کامپیوتری، اطلاعات جغرافیایی و افراد متخصصی است که به منظور کسب، ذخیره، بهنگام‌سازی، پردازش، تحلیل و ارائه تمام اشکال اطلاعات جغرافیایی مکانی طراحی و ایجاد شده است.
معاون اجرایی اداره جهاد کشاورزی جهرم هدف از برگزاری این دوره آموزشی را تقویت بنیه علمی پرسنل و به روز شدن دانش آنها دانست و افزود: آشنایی هرچه بیشتر همکاران و پرسنل جهاد کشاورزی با گوناگونی مسائلی که با آن در طی روز درگیر می‌شوند از دیگر اهداف ما در برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی است.
وی با بیان اینکه سامانه GIS در زمره رشد یابنده‌ترین فناوری‌ها در صنعت IT در سال‌های اخیر بوده است ابراز داشت: امروزه GIS  تنها به عنوان یک نرم‌افرار معرفی نمی‌شود بلکه با عنوان سامانه GIS  و با کارکرد کارشناسی مدیریتی مطرح است.
این مسئول خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های مهم این سامانه انجام تحلیل‌های مکانی، ذخیره و بازیابی اطلاعات مکانی توصیفی، بررسی روند، تعیین الگوهای مکانی و مدل‌سازی مکانی را می‌توان نام برد.
انتهای پیام/غ20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول