اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اهواز در مجلس:

رئیس جمهور باید برای ساخت فرهنگ‌سرای اهواز توجه ویژه کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اهواز در مجلس هشتم، با اشاره به بلاتکلیف بودن تنها فرهنگسرای اهواز و تأمین اعتبار نشدن ساخت و ساز آن٬ خواستار رسیدگی رئیس‌جمهوری به این مصوبه نخستین سفر استانی خود شد.

رئیس جمهور باید برای ساخت فرهنگ‌سرای اهواز توجه ویژه کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید شریف حسینی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فرهنگ‌سرای شهرستان اهواز سال‌هاست که بلاتکلیف است و باید برای ساخت آن توجه ویژه شخص رئیس جمهور وجود داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: رئیس‌جمهوری در سفر نخست هیئت دولت به استان خوزستان٬ مصوبه‌ای مبنی بر ساخت فرهنگ‌سرای بهمن در کنار موزه هنرهای معاصر در اهواز داشتند که با وجود پی‌ریزی فونداسیون آن٬ به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار لازم٬ چندین سال بلاتکلیف مانده است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان اهواز فرهنگ‌سرا ندارد، خاطر نشان کرد: ساخت این فرهنگ‌سرا از نیازهای ضروری شهرستان اهواز است که باید به ساخت آن توجه ویژه شود.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به شرایط استان خوزستان و شهر اهواز و نیاز آن به فضاهای فرهنگی٬ ایجاد فرهنگ‌سرا برای شهر بسیار ضروری است که به فضاهای فرهنگی و هنری آن نیز کمک می‌کند.
وی با بیان اینکه این موضوع به‌طور مرتب از سوی مدیریت قبلی و فعلی اداره کل ارشاد استان خوزستان پیگیری شده است٬ تصریح کرد: متأسفانه نبود اعتبار باعث بلاتکلیفی چند ساله این فرهنگ‌سرا شد و تذکر من به رئیس‌جمهوری این است که با توجه به مصوبه سفر نخست هیئت دولت٬ اعتباری را اختصاص دهند و دستور تکمیل آن را صادر کند.
حسینی تاکید کرد: شهرستان اهواز به لحاظ فرهنگی به این فضا نیاز دارد و وجود چنین فضایی می‌تواند تا حد زیادی به رفع مشکلات فرهنگی این شهرستان کمک کند.
وی خاطر نشان کرد: اخیرا شهرداری به منظور تعیین تکلیف فرهنگسرا٬ با اداره کل ارشاد جلساتی گذاشتند، زیرا شائبه تخریب آن از سوی شهرداری ایجاد شده بود و بعد از خاکریزی٬ تصمیم به انتقال آن به مکان دیگری گرفتند در حالیکه اگر این موضوع با برنامه و طبق برنامه مدون استان بوده است٬ باید تکمیل شود.
وی با تاکید بر اینکه استان خوزستان بودجه‌ای برای دوباره کاری این‌گونه امور ندارد٬ به شرایط این استان و اعتبارات کم جنگ و بازسازی برای آن اشاره کرد و گفت: ما نمی‌توانیم هزینه‌ای مانند ساخت و سازهایی که در این فرهنگسرا انجام شده است٬ دوباره بپردازیم و یا با تخریب آن به جای دیگری برویم و به همین دلیل باید برای این زمین اعتباری منظور شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول