اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با راه‌اندازی مجتمع پرورش ماهی هلن؛

500 شغل جدید در بخش شیلات کیار ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری گفت: با راه‎اندازی مجتمع پرورش ماهی هلن بیش از 500 شغل مستقیم ایجاد می‌شود.

500 شغل جدید در بخش شیلات کیار ایجاد می‌شود
/خ۲۰به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمود پیرعلی سه‌شنبه شب در دیدار استاندار این استان با جمعی از مردم و مسئولان دهستان مشایخ شهرستان کیار، اظهار داشت: تدابیر لازم برای آغاز سریع‌تر مجتمع پرورش ماهی هلن انجام شود.
وی سطح این مجتمع پرورش ماهی را 17 هکتار اعلام و تأکید کرد: با راه‌اندازی مجتمع شیلاتی سالانه 3 هزار تن به تولید ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری افزوده می‌شود.
پیرعلی افزود: با راه‎اندازی مجتمع پرورش ماهی هلن بیش از 500 شغل به صورت مستقیم ایجاد می‌شود.
مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نیاز اعتباری برای اجرای زیرساخت‌های لازم به‌منظور بهره‌برداری از این مجتمع تولید ماهیان سردآبی قزل آلا 80 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی گفت: راه اندازی مجتمع‌های پرورش ماهی براساس اصول فنی و مهندسی نقش مهمی در توسعه پایدار و اشتغال دایمی دارند.
پیرعلی خاطرنشان کرد: احداث شیلات‌های غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها تخریب محیط زیست، منابع طبیعی و رودخانه‌ها به عنوان سرمایه ملی را به دنبال دارند.
مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری افزود: تدابیر لازم برای مبارزه با احداث و تخریب شیلات‌های غیرمجاز به‌ویژه در بستر رودخانه‌های چهارمحال و بختیاری اندیشیده شده است.
وی با بیان اینکه گستره قابلیت‎های شیلات بسیار وسیع است، گفت: همه تلاشگران و مدیران عرصه شیلات باید به سرمایه‌گذاران و متقاضیان فعالیت‌های شیلاتی در بخش غیردولتی اطلاع دهند که سرمایه‌گذاری در شیلات سودآور است. 
پیرعلی ادامه داد: در راستای توسعه پایدار صید و صیادی و آبزی‌پروری در این شهرستان باید با تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب در راستای اشتغال‌زایی مولد، ارزآوری، جلوگیری از مهاجرت، توجه به مناطق محروم، افزایش تولید، ارتقای متوسط سرانه مصرف آبزیان به عنوان غذای سلامتی در سفره غذایی مردم اقدام کنیم.
استاندار چهارمحال و بختیاری به همراه جمعی از مدیران این استان امروز به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات مردم دهستان مشایخ از توابع شهرستان کیار به این شهرستان سفر و با دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای این دهستان دیدار کرد.
انتهای پیام
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول