اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی هندیجان خبر داد

توسعه مشاغل حرفه‎ای در روستاهای بخش مرکزی هندیجان

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی هندیجان از توسعه مشاغل حرفه‎ای در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

توسعه مشاغل حرفه‎ای در روستاهای بخش مرکزی هندیجان
بهنام خضعلی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در هندیجان ‌اظهار کرد: اشتغال زنان در عرصه مشاغل خانگی از جمله عوامل مهم در تأمین نیازهای اقتصادی خانواده است که باید از طریق ایجاد تسهیلات و امکانات مورد نیاز به آنها در راه‌اندازی شغل مورد نظر کمک کرده و در مسیر بهبود وضعیت خانواده‎ها بکوشیم.
وی با اشاره به اینکه اشتغال زنان علاوه بر بهبود اقتصادی بر جایگاه اجتماعی آنان نیز تأثیر می‎گذارد، تصریح کرد: برای اینکه بانوان بتوانند در سطح اجتماع شخصیتی سالم و مستقل یابند و همچنین برای موفقیت آنان در تربیت فرزندان سالم، باید مادرانی سالم چه به لحاظ روانی و چه اجتماعی باشند.
بخشدار مرکزی هندیجان افزود: به این منظور و برای افزایش سطح دانش حرفه‎ای بانوان هندیجانی خصوصا در روستاها اقدام به برگزاری دوره‎های مختلف آموزشی در سطح مناطق محروم کردیم تا به این ترتیب بانوان روستایی را برای انجام فعالیت‎های اجتماعی ‌به ویژه راه‎اندازی مشاغل خانگی آماده سازیم.
خضعلی خاطرنشان کرد: از جمله این دوره‎های آموزشی می‎توان به دوره آموزش خیاطی برای بانوان روستای چم کلگه از توابع بخش مرکزی شهرستان هندیجان اشاره کرد که با حضور 16 کارآموز در محل ساختمان بهداشت این روستا و با همکاری مرکز فنی و حرفه‎ای هندیجان برگزار شد.
وی در پایان با بیان اینکه زنان در تاریخ ایران اسلامی همواره ایفا‌کنندگان نقش‎های حساس و مهم بوده‎اند، گفت: نباید نقش زنان در اجتماع را نادیده گرفته و نسبت به پرورش فکری و دینی و اجتماعی آنان بی‎تفاوت باشیم بلکه وظیفه همه مسئولان است که برای هموارسازی راه تربیت سالم فرزندان و آینده‎سازان این مملکت پهناور تمام تلاش خود را برای پرداختن به جایگاه عظیم زنان در جامعه اسلامی به کار گیرند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول