اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از تخریب توسط سیل اخیر صورت گرفت

بازسازی همه تاسیسات آب روستایی کهگیلویه و چرام

خبرگزاری فارس: مدیر آبفار شهرستان کهگیلویه و چرام گفت: پس از تخریب توسط سیل اخیر، همه تاسیسات آب روستایی کهگیلویه و چرام در یک حرکت جهادی بازسازی شد.

بازسازی همه تاسیسات آب روستایی کهگیلویه و چرام
سید کرامت‌الله کشاورز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: پروژه آبرسانی روستای غرب خانه از توابع بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه به بهره‌برداری رسید.
مدیر آبفار روستایی شهرستان کهگیلویه افزود: طول خط انتقال لوله  2.5 کیلومتر است و شبکه توزیع آن 500 متر بوده و یک مخزن 10 هزار متر مکعبی و یک دستگاه پمپاژ تک فاز در این پروژه نصب شده است.10 خانوار این روستا از این سیستم آب‌رسانی استفاده می‌کنند.
این مسئول امور آبرسانی روستایی تصریح کرد: روستای غرب‌خانه در فاصله 2.5 کیلومتری از شهر دهدشت واقع شده و تاکنون آب آشامیدنی این روستا از طریق تانکر سیار تامین می‌شد. این پروژه با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال در مدت یک ماه به بهره‌برداری رسید.
مدیر آبفار شهرستان کهگیلویه ابراز داشت: تعداد روستاهای دیگری از بخش مرکزی فاقد آب آشامیدنی لوله کشی می‌باشند که برای برخی از آن‌ها عملیات تامین آب در دست اجرا می‌باشد و برخی دیگر در صورت مشخص شدن منبع تامین آب در آینده‌ای نزدیک از نعمت آب شرب برخوردار می‌شوند.
کشاورز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بارش‌های اخیر و سیلاب‌هایی که در پی آن به‌وجود آمد خساراتی را به تاسیسات و خطوط آب شرب روستایی در بخش‌های مختلف شهرستان کهگیلویه وارد کرد.
 وی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های به عمل آمده این خسارات در دو شهرستان کهگیلویه بالغ بر دو میلیارد و 700 میلیون ریال تخمین زده شده، اضافه کرد: با توجه به ضرورت تامین آب شرب روستاییان با به‌کارگیری همه امکانات و کمک گرفتن از سایر شهرستان‌های این استان تاسیسات آسیب دیده بازسازی و مشکلات آب شرب به‌وجود آمده برطرف شد.
کشاورز اضافه کرد: بیشترین خسارتها به تاسیسات آبرسانی بخش‌های دیشموک و لنده از توابع شهرستان کهگیلویه بود که سعی شد نقاط آسیب دیده به شکلی بازسازی و ترمیم گردند که در صورت بروز مجدد سیلاب، مقاومت لازم و کافی را داشته باشند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول