اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نمایندگان دانشگاه‌ها صورت گرفت

برگزاری شورای سیاست‌گذاری تامین منابع علمی دانشگاه‌ها در اهواز

خبرگزاری فارس: شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی تامین منابع علمی دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور نمایندگان مناطق و رئیس این شورا در دانشگاه شهید چمران اهواز تشکیل شد.

برگزاری شورای سیاست‌گذاری تامین منابع علمی دانشگاه‌ها در اهواز
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، این شورا به ریاست سید‌امین فاطمی و با حضور نمایندگانی از دانشگاه‌های مناطق غرب، جنوب، شرق، شمال، شمال‌غربی، تهران صبح امروز در جلسه ماهانه خود به میزبانی کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز، ضمن بررسی گزارش‌کمیته‌های خرید، آموزش، نیازسنجی، راهکارهایی را درباره نحوه خرید منابع الکترونیکی خارجی اتخاذ کرد.
عبدالحسین فرج‌پهلو، عضو هیئت علمی دانشگاه‌ شهید چمران و نماینده دانشگاه‌های منطقه جنوب در این شورا درباره وظایف این شورا گفت: وظیفه شورای سیاست‌گذاری علاوه بر مباحث سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، تهیه منابع الکترونیکی مورد نیاز موسسات آموزشی و پژوهشی تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در قالب کنسرسیوم و به صورت خرید جمعی است، درحال حاضر از مزایای این نوع خریدها این است که قیمت منابع به دلیل تعدد اعضا‌ بین آنان تقسیم می‌شود و کاهش چشمگیری می‌یابد.
وی تصریح کرد: کسب امتیازات ویژه از ناشران، دست‌یابی به منابع با قیمت مناسب و به اشتراک‌گذاری و همکاری در تأمین این منابع از جمله راهکارهای ارتقای کمی و کیفی منابع در مراکز علمی و تحقیقاتی کشور است.
این عضو هیئت علمی گروه کتابداری دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: هدف اصلی این شورا این است که به گونه‌ای سیاست‌گذاری کند که این منابع که امروزه اغلب به صورت دیجیتالی و الکترونیکی هستند با کمترین هزینه و بیشترین گستره پوشش در اختیار موسسات تابع وزارت علوم قرار گیرد، یکی از راهکارهای رایج برای این منظور، تشکیل کنسرسیوم است بدین معنی که پایگاه اطلاعاتی به صورت یک‌جا و در قالب یک خرید توسط کنسرسیوم انجام می‌شود و مورد استفاده چند دانشگاه عضو آن کنسرسیوم قرار می‌گیرد به این ترتیب همه آن دانشگاه‌ها به آن پایگاه دسترسی مشترک خواهند داشت.
فرج‌ پهلو که مسئولیت کمیته آموزش شورا را نیز به عهده دارد، افزود: در این جلسه دو تصمیم‌گیری مهم برای خرید و تعیین قیمت‌ها اتخاذ شد.
شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی تامین منابع علمی وابسته و زیر نظارت معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و در حال حاضر دبیرخانه شورا در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران مستقر و ریاست آن برعهده دکتر سید‌امین فاطمی، رئیس پژوهشگاه است.
 انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول