اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر رشت:

مصالح ساختمانی رشت پرخطر است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت گفت: مصالحی که برای احداث ساختمان‌های رشت به‌کار برده می‌شود پرخطر بوده و غیر استاندارد است.

مصالح ساختمانی رشت پرخطر است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، موسی ناصح عصر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر با انتقاد از نحوه به کارگیری مصالح در ساخت و سازهای شهر رشت اظهار داشت: مدت زیادی است که در سطح شهر رشت ساخت و سازهایی انجام می‌شود که مصالح به‌کار برده شده در آنها استاندارد نیست و به عنوان مصالح پر خطر شناخته می‌شوند و شهروندان نیز در امنیت نیستند.
وی با بیان اینکه مصالح ساختمانی با فضای بومی و دینی ما سازگاری ندارد، خاطر نشان کرد: عدم نظارت دقیق به آن و نبود یک برنامه مدون می‌تواند سیمای شهری و امنیت شهروند ما را با بحران مواجه کند.
عضو شورای اسلامی شهر رشت، با تاکید بر اینکه ساختمان با استحکام و با نمای مناسب حق شهروندان است، تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از مصالح غیر استاندارد اعلام شده ولی باز هم در ساخت و سازها از آن استفاده می‌شود و کسی هم پیگیری نمی‌کند.
وی جلوگیری از تولید اینگونه مصالح ساختمانی در رشت را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: اگر در این زمینه کوتاهی صورت گرفته است، سازمان نظام مهندسی، مهندس ناظر و شهرداری رشت نباید اجازه دهند از چنین مصالحی در ساخت و سازها استفاده شود.
ناصح خاطر نشان کرد: برای تسهیل درباره مجوز ساخت پیشنهاد می‌شود که یک نفر کارشناس از آتش‌نشانی نیز در جمع مذکور حضور داشته باشد تا موارد مربوط به استانداردهای امنیتی ساختمان نیز لحاظ شود و شهروندان دچار زحمت نشوند.
وی در ادامه آغاز عملیات اجرایی سایت گازی و نفتی جدید در رودسر را تبریک گفت و یادآور شد:  سال‌ها بود که منتظر چنین روزی بودیم زیرا گیلان با داشتن چنین ظرفیت‌هایی از داشتن پالایشگاه محروم بود.
عضو شورای اسلامی شهر رشت با قدردانی از استاندار گیلان به دلیل پیگیری‌های زیاد برای اجرای این پروژه بیان داشت: امیدواریم این پروژه سکویی برای پیشرفت اقتصادی استان باشد و بتواند معضل بیکاری را تا حدود زیادی برطرف کند.
انتهای پیام/ی20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول