اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دهه فجر امسال

کتابخانه سیار مرزی مریوان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب کتابخانه سیارروستایی مریوان برای خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان 25 روستا به بهره‌برداری می‌رسد.

کتابخانه سیار مرزی مریوان راه‌اندازی می‌شود
سهیلا شیخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: میزان اعتبار کتابخانه سیار مرزی مریوان 500 میلیون ریال است که از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری تامین شده است.
مسئول کمیته کودک و نوجوان در ادامه خاطرنشان کرد: خرید یک دستگاه خودرو مناسب با موقعیت جغرافیایی منطقه و تجهیزات فرهنگی، هنری شامل کتاب، وسائل کمک آموزشی، بازی‌های فکری و تجهیزات صوتی و تصویری از نیازهای هر کتابخانه سیار است که با اعتبار مورد اشاره تهیه و در مکان با زیربنایی حدود 40 مترمربع در محل مرکز فرهنگی هنری مریوان مستقر و به طور روزانه نسبت به انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری توسط مربی سیار مربوطه اقدام لازم صورت می‌پذیرد.
شیخی عنوان کرد: در راستای سیاست‌های مدیر عامل کانون مبنی بر رشد و توسعه کتابخوانی در روستاهای کشور و با راه‌اندازی کتابخانه سیار بانه و مریوان کودکان مناطق مرزی هم زیرپوشش خدمات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان قرار می‌گیرند.
به گفته‌ وی 5 مرکز ثابت کانون و کتابخانه سیار مرزی بانه نیز از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان در دست ساخت است 50 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند. 
شیخی اظهار امیدواری کرد: این 5 مراکز شامل 5 مرکز ثابت در شهرهای موچش، صاحب، مریوان، بانه و مرکز شماره 4 و کانون زبان در سنندج است که در آینده‌ایی نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیر کانون استان کردستان به آمادگی مراکز کانون برای استقبال از کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: با توجه به ساعات کاری جدید مراکز کانون استان کردستان هر روز از ساعت 10 الی 4 بعد از ظهر آماده ارائه فعالیت به کودکان و نوجوانان در تمامی شهرستان‌های استان است.
شیخی گفـت: مربیـان کانـون تلاش می‌کنـند با اسـتفاده از شیـوه‌های خـلاق برنامـه‌هایی را اجرا کنـند کـه در مجـموع موجب شکـوفـایی خلاقیـت‌ها و نوآوری‌های کودکان و نوجوانان و تقویت اعتـماد به نفس در آن‌ها شود.
وی با تاکید بر این که کانون فضایی امن برای رشد و پرورش استعدادهای بچه‌ها است، به خانواده‌هـا توصیه کرد که فرزنـدانـشان را بـا اعتماد کامل به کانون بفرستند چرا که ما با آغوش باز پذیرای آن‌ها هستیم و بستر مناسبی را برای غنی‌سازی اوقات فراغت آن‌ها در تمام فصول سال فراهم خواهیم نمود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول