اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

قرآن عامل نظم دهنده جامعه بشری است

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: قرآن عامل نظم دهنده جامعه بشری است، زیرا جوامع بشری نیازمند چارچوب، نظم و ترتیب هستند و راه رستگاری انسان‌ها در قرآن نهفته شده است.

قرآن عامل نظم دهنده جامعه بشری است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی ظهر امروز در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در بندرعباس ضمن تقدیر و تشکر از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌های مشارکت کننده اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) در آخرین روزهای حیات پربرکت خود فرمودند: من دو چیز گرانبها نزد شما به امانت می‌گذارم، قرآن کریم و اهل بیت و هر کس به این دو گوهر تمسک جوید هرگز گمراه نمی‌شود.
وی عدم توجه به قرآن کریم را باعث ضلالت و گمراهی دانست و افزود: جایگاه و عظمت قرآن در نزد پیامبر اکرم (ص) صراط مستقیم، رستگاری، هدایت و بندگی خداوند است، زیرا پیامبر قرآن را مهم‌ترین رکن برای رسیدن به هدایت معرفی می‌کند و این رکن در کنار اهل بیت عصمت و طهارت به کمال می‌رسد.
استاندار هرمزگان در ادامه خاطرنشان کرد: حضرت امیرالمومنین (ع) در مورد عظمت و نقش قرآن می‌گوید هر علم و علومی که در آینده می‌آید و انسان‌ها بدان نیاز دارند در قرآن آمده و قرآن ظرفیتی است برای رسیدن به همه علوم و هر که می‌خواهد علوم آینده را بشناسد و بکار گیرد باید به قرآن رجوع کند.
عزیزی تصریح کرد: ملت‌های مسلمان برای رسیدن به جایگاه اصلی خود باید به قرآن تکیه کنند و از آن بهره گیرند، زیرا قرآن مهم‌ترین و برجسته‌ترین کتاب برای درس گرفتن از گذشته است و آنانی که می‌خواهند از تاریخ عبرت بگیرند و راه صحیح را انتخاب کنند تنها راه، قرآن کریم است.
وی به نقل از حضرت علی (ع) گفت: قرآن دوای دردهای بشریت است و هر اجتماع در مسیر تکاملی خود دچار امراض و دردهای بی‌شماری می‌شود که نسخه درمان این دردها در قرآن آمده است.
استاندار هرمزگان متذکر شد: قرآن عامل نظم‌دهنده جامعه بشری است، زیرا جوامع بشری نیازمند چارچوب، نظم و ترتیب است و راه رستگاری انسان‌ها در قرآن نهفته شده است.
این مسئول پس از بازدید از نهمین نمایشگاه قرآن کریم اذعان داشت: مهم‌ترین پیام برگزاری این نمایشگاه این است که با بهره‌گیری از نور قرآن راه آینده را درست ترسیم کنیم و از گذشته نیز به بهترین نحو عبرت بگیریم.
انتهای پیام/ن20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول