اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز وفات پیامبر(ص)

امامزادگان شاخص همدان میزبان عزاداران هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: امامزادگان شاخص سطح استان همدان در وفات حضرت رسول(ص) میزبان عزاداران خواهند بود.

امامزادگان شاخص همدان میزبان عزاداران هستند
حجت‌الاسلام محمد صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به حضور مردم در برخی مناسبت‌ها در اماکن و بقاع متبرکه، اظهار کرد: در سالروز وفات حضرت محمد(ص) که مصادف با 28 ماه صفر است در همه بقاع متبرکه و شاخص استان زیارت حضرت رسول(ص) از دور قرائت می‌شود.
وی با بیان اینکه به دلیل اعتقادات قلبی و دینی در اکثر مناسبت‌های مذهبی مردم همدان، در امامزادگان به صورت خودجوش حاضر می‌شوند، تصریح کرد: در ایامی چون عاشورا، تاسوعا یا وفات حضرت محمد(ص) نیاز به دعوت از مردم نداریم که بر این اساس ما نیز موظف به ایجاد یک سری برنامه‌های مدون و مشخص دینی و اعتقادی در این اماکن هستیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه ما به عنوان متولیان امامزادگان و بقاع متبرکه برگزاری و گرامیداشت مناسبت‌های مذهبی در امامزادگان را به جد مورد توجه خود قرار داده‌ایم، خاطرنشان کرد: درصدد هستیم در ایام تبلیغی و مذهبی و مناسبت‌های دیگر دینی نیز با حضور در امامزادگان علاوه بر برگزاری مراسم، احکام و قواعد شرعی و دینی نیز بیان شود.
وی با تأکید براینکه اماکن مذهبی باید دغدغه اولیه مسئولان مذهبی باشد، تصریح کرد: بقاع متبرکه ما که در مراسم مذهبی، مردم به صورت جمعی و کثیر در آن شرکت می‌کنند، باید زیرساخت‌های لازم برای جذب بیش از پیش مردم در این اماکن‌های مقدس فراهم شود.
صالحی با بیان اینکه در همدان با مشارکت صدا و سیما، هر ساله برنامه‌ای شاخص در امامزاده عبدالله(ع) همدان برای روز 28 صفر برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: "قرائت زیارت حضرت رسول از راه دور" برنامه ویژه این روز است که علاوه بر آن، مراسم عزاداری نیز به صورت بسیار منسجم برپا می‌شود.
به گفته وی، برنامه 28 صفر در تمام امامزادگان شاخص استان همدان برای عموم مردم برگزار می‌شود که در این روز از سخنرانان و مادحین برجسته نیز در راستای بارور شدن عزاداری‌ها، دعوت به عمل می‌آید.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه در روز وفات حضرت محمد(ص) بسته‌های فرهنگی مشخصی بین عزاداران توزیع می‌شود، گفت: از جمله برنامه‌های شاخص دهه آخر ماه صفر اعزام 30 مبلغ غیر بومی از اداره کل اعزام مبلغ و امور دینی سازمان اوقاف و امور خیریه در سطح استان است.
وی با بیان اینکه اعزام مبلغ را در روستاهای صاحب بقعه‌ای انجام می دهیم که تا کنون روحانی در آن‌ها حضور پیدا نکرده است، اظهار کرد: از روستاهای درخواست‌کننده اعزام مبلغ، هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.
صالحی در پایان با بیان اینکه متقاضیان اعزام مبلغ می‌توانند با شماره 08118213226 اداره فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان، تماس بگیرند، گفت: گرچه محدودیت ما از نظر منابع مالی مقداری محدود است اما آمادگی اعزام روحانی را تا جایی که توان داریم برای روستاها و بقاع متبرکه خواهیم داشت.
انتهای پیام/صا20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول