اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد عنوان شد

انتقاد شدید فرماندار بویراحمد از نسخه‌های ناکارآمد فرهنگی

خبرگزاری فارس: فرماندار بویراحمد نسخه‌های کنونی فرهنگی که در استان کهگیلویه و بویراحمد پیچیده و تجویز می‌شود را ناکارآمد دانست و گفت: باید به دنبال راهکارهای عملی در این حوزه باشیم.

انتقاد شدید فرماندار بویراحمد از نسخه‌های ناکارآمد فرهنگی
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد الفونه عصر امروز در کارگروه فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: کارگروه فرهنگی زیر مجموعه‌ای از کارگروه برنامه‌ریزی این استان است و اکنون سؤال ما این است که نمی‌دانیم به چه دلیل اعتبارات شاخص‌های فرهنگی به صورت استانی و دستگاهی توزیع می‌شود.
فرماندار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سؤال این است که چرا اعتبارات فرهنگی همانند اعتبارات عمرانی در اختیار شهرستان‌ها گذاشته نمی‌شود تا همانند آنها با ارزیابی و نظارت و در جاهایی که نیاز است مورد استفاده قرار گیرد.
الفونه در ادامه گفت: اکنون اعتبارات عمرانی در شهرستان‌ها برای طرح‌ها تعریف می‌شوند و با توجه به شناخت خوبی که فرمانداران و بخشداران و دستگاه‌های شهرستانی دارند با اولویت‌بندی هزینه می‌شوند.
فرماندار بویراحمد ادامه داد: اکنون در سطح شهرستان بویراحمد 286 پروژه عمرانی داریم که در راه انجام عملیات اجرایی آنها نظارت مستمر صورت می‌گیرد و می‌توان مشخص کرد که در هر زمان هر یک از آنها از نظر پیشرفت چه وضعیتی دارند و در آنجا که کم‌کاری و یا مشکلی وجود داشته باشد پیگیری انجام می‌شود و کارها روی ریل منطقی قرار می‌گیرد.
وی بیان داشت: ولی متاسفانه در ارتباط با اعتبارات فرهنگی ما هیچگونه نظارتی نداریم و نمی‌دانیم که چه اتفاقاتی در این زمینه در حال رخ دادن است و هنگامی که از دوستان خود در فرمانداری‌های سایر شهرستان‌ها در این زمینه سؤال می‌شود آنها نیز هیچ اطلاعی ندارند.
الفونه با بیان این موضوع که در سرشماری اخیر نفوس و مسکن و بر طبق آمار 50 درصد مردم ما در کهگیلویه و بویراحمد در روستاها ساکن هستند، عنوان کرد: با توضیحاتی که برخی از دوستان ما در کارگروه فرهنگی این استان دادند، روشن است که روستاها در موضوعات فرهنگی در نظر گرفته نشده‌اند.
وی با ناعادلانه خواندن توزیع اعتبارات فرهنگی و هزینه آنها در شهرها و مناطقی که دارای محرومیت نیستند، بیان داشت: متاسفانه این کار فرهنگی فراگیر نیست و اعتبارات فرهنگی در دستگاه‌ها تنها برای پر کردن چاله چوله‌ها مصرف می‌شود.
وی با بیان اینکه در برخی از بخش‌های مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تنها مسجد آنها عاری از کمترین و ساده‌ترین امکانات است، بیان داشت: وقتی مساجد که مهم‌ترین پایگاه اشاعه فرهنگ دینی هستند اینچنین مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند، باید در سایر امور حساب کار خود را کرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول