اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی:

رعایت استانداردها موجب ارتقای رفاه اجتماعی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان غربی گفت: رعایت استانداردها موجب ارتقای سطح رفاه اجتماعی در طبقات مختلف جامعه می‌شود.

رعایت استانداردها موجب ارتقای رفاه اجتماعی می‌شود
منصور جلایر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: باید در راستای استانداردسازی اقلام مورد مصرف مردم در همه زمینه‌ها گام برداشته شود به طوریکه باید در حوزه جلب مشارکت‌های مردمی در این زمینه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری صورت بگیرد.
وی تصریح کرد: به طور قطع رعایت موازین و استانداردها موجب افزایش رفاه اجتماعی می‌شود زیرا این قبیل موازین مبنای فنی و علمی دارند و از استانداردهای معتبر جهانی برگرفته شده‌اند از این رو می‌طلبد بیش از پیش در راستای رعایت این استانداردها برنامه‌ریزی صورت بگیرد و رسانه‌ها نیز در این حوزه به یاری مسئولان بشتابند.
این مسئول با بیان اینکه رعایت استانداردها موجب ارتقای سطح کیفی کالا و خدمات مختلف می‌شود، ادامه داد: رعایت اصول قانونی و موازین علمی تعریف شده موجب می‌شود کالاها و تولیدات مختلف در بازار بین سایر کالاها نیز جایگاه خوبی به خود اختصاص دهند و به عبارت دیگر در چرخه رقابت قرار بگیرند.
جلایر گفت: رعایت موازین مربوط به استاندارد منجر به رقابت‌پذیر شدن کالا در مناطق مختلف کشور حتی سطوح بین‌المللی می‌شود از این رو می‌طلبد به این موضوع بیش از این بها داده شود پس باید استانداردهای تعریف شده در هر حوزه، مزایا و نتایج آن به طور دقیق برای تولیدکننده‌ها و مصرف‌کننده تحلیل شود تا به تدریج برکات آن را در جامعه شاهد باشیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: ورود به حوزه استاندارد و حمایت از مصرف‌کننده یکی از توصیه‌های موکد مقام معظم رهبری قلمداد می‌شود، بر این اساس می‌طلبد در راستای عملی شدن منویات ایشان در این زمینه نیز مسئولان گام بردارند و به نظر می‌رسد ادغام وزارت بازرگانی با صنعت و معدن در تحقق یافتن این مسئله بیش از پیش تاثیرگذار باشد.
جلایر در بخش دیگری از سخنان خود لازمه شکوفایی اقتصاد حمایت از تولیدات داخلی دانست و تصریح کرد: حمایت از تولیدکننده بومی یک اصل کلی است لذا در این راستا باید برای رساندن کالاهای داخلی به یک سطح قابل قبول تلاش کنیم به طوریکه ضمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده در شاخص‌های مختلف اعم از قیمت، کیفیت و ... از حقوق تولیدکننده داخلی هم حمایت کنیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول