اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان غربی خبر داد

فعالیت 17 آزمایشگاه همکار استاندارد در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان غربی گفت: 17 آزمایشگاه همکار در زمینه استاندارد و تحقیقات صنعتی در این استان فعالیت می‌کنند.

فعالیت 17 آزمایشگاه همکار استاندارد در آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، منصور جلایر پیش از ظهر امروز در شورای استاندارد آذربایجان غربی که در سالن جلسات حوزه استانداری تشکیل شد، اظهار داشت: این آزمایشگاه‌های همکار، در 9 ماه سال جاری هفت هزار و 644 مورد آزمون استاندارد انجام داده‌اند.
وی در ادامه با اشاره به نمونه‌برداری در مبادی عرضه، تولید، صادرات و واردات، تصریح کرد: در این زمینه شاهد 5 هزار و 625 نمونه‌گیری در استان هستیم.
این مسئول با بیان اینکه در این مدت 403 واحد دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان شناسایی شده‌اند، افزود: در سال جاری 125 گواهی ایمنی کیفیت آسانسور در استان صادر شده است.
جلایر با تاکید بر ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه، گفت: دو هزار و 479 قلم کالا در این استان دارای نشان استاندارد ملی و هزار و 476 قلم کالا نیز دارای استاندارد منطقه‌ای هستند.
وی با اشاره به تعداد پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی استان، اظهار داشت: در این مدت دو هزار و 700 فقره پروانه بهره‌برداری برای واحدهای صنعتی استان صادر شده است که در این زمینه شاهد تولید پنج هزار فرآورده توسط این واحدها هستیم.
این مسئول بر استانداردسازی مصالح ساختمانی تاکید کرد و افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند در اجرای پروژه‌ها از مصالح استاندارد بهره گیرند.
جلایر با اشاره به آمار واحدهای استاندارد تولید مصالح ساختمانی در کشور، تصریح کرد: 70 واحد تولید مصالح استاندارد در سطح کشور دارای گواهی استاندارد هستند.
وی با بیان اینکه آزمایشگاه مرجع مصالح ساختمانی در استان در سفر هیئت دولت به استان تصویب شده است، اضافه کرد: این آزمایشگاه مراحل پایانی احداث خود را می‌گذراند و تاکنون برای اجرای این پروژه 677 میلیون ریال هزینه شده است.
این مسئول محل اعتبارات هزینه شده برای این پروژه را اعتبارات ملی و استانی اعلام کرد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول