اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد دانشگاه:

جامعه سالم در گرو سرمایه‌گذاری در بحث خانواده است

خبرگزاری فارس: یک استاد دانشگاه و کارشناس مشاوره خانواده گفت: برای داشتن جامعه‌ای سالم و پویا باید بیشترین سرمایه‌گذاری ما در بحث خانواده باشد.

جامعه سالم در گرو سرمایه‌گذاری در بحث خانواده است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، محمد اصلی‌پور ظهر امروز در همایش قرآن و خانواده در شهرستان جیرفت اظهار داشت: علوم روانشناسی بر مبنای مثبت‌اندیشی است و این امر در یک‌هزار و 400 سال پیش به صراحت در قرآن به آن پرداخته شده است.
وی افزود: یکی از معضلاتی که امروز خانواده‌ها با آن مواجه هستند، تنش بین والدین و فرزندان به دلیل نبود نگاه مثبت در زندگی است.
اصلی‌پور تصریح کرد: در قرآن کریم آمده است، نعمت‌هایی را که داده‌ایم برشمارید، نعمت هم هر چیز مثبت در زندگی است.
وی با بیان اینکه همه انسان‌ها به گونه‌ای معلم و آموزگار هستند، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات دین ما است، پس با داشتن این خصیصه در هر صورت معلم هستیم.
اصلی‌پور بیان داشت: نخستین معلم والدین هستند و محیط خانواده در تربیت فرزندان نقش اساسی را دارد و هزینه تربیت فرزندان در خانواده یک واحد است.
وی ابراز داشت: همین هزینه در مدرسه به 10 واحد می‌رسد و در سطح جامعه 100 برابر می‌شود، فرزندان تا سن سه سالگی 70 درصد از پایه‌های شخصیت آن‌ها شکل می‌گیرد و تا شش سالگی 90 درصد که این نشان دهنده اهمیت این دوران از زندگی هر فرد است.
اصلی پور بیان داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید «شما وقتی به دنیا آمدید هیچ چیز نمی‌دانستید، شما سه ابزار دارید، گوش، چشم و قلب» این سه نعمت ابزار تربیت انسان است.
وی اذعان داشت: ما باید در زندگی تمرین زیادی برای بهره‌گیری خود و فرزندانمان از این داده‌های الهی داشته باشیم.
استاد دانشگاه افزود : موفقیت یا عدم موفقیت در هر کاری منوط به برقراری ارتباط صحیح در 90 ثانیه اول رابطه است.
 اصلی‌پور اظهارداشت: نخستین برخورد یک مربی با دانش‌آموز تا پایان تحصیلات دوران زندگی او در خاطرش می‌ماند، اگر این خاطره خوب باشد، از نظر او تمام معلم‌ها خوب هستند، در غیر این صورت نتیجه منفی است.
وی افزود: آغاز هر کاری در تمام مراحل آن نقش اساسی در پیشبرد آن دارد، اگر می‌خواهیم در قرن 21 خانواده موفقی داشته باشیم،آغاز خوب را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم.
اصلی‌پور ابراز داشت: امام علی (ع) می‌فرماید «گشاده‌رویی آغاز نیکی است» بیانگر این است که  ارتباطات عاطفی و انسانی هستند که جذب می‌شود و ما می‌توانیم آنها را جذب کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در تربیت دینی و قرآنی زمینه‌سازی نقش به‌سزایی در رسیدن به هدف دارد، توجه به فطرت انسان در تربیت صحیح و نتیجه بخش بسیار مهم است.
اصلی‌پور تصریح کرد : ما باید کار تربیتی را از جایی آغاز کنیم که مطابق فطرت انسان است و به جایی برسانیم که خداوند می‌خواهد.
وی ابراز داشت: برای داشتن جامعه‌ای سالم و پویا باید بیشترین سرمایه‌گذاری ما در بحث خانواده باشد.
اصلی پور اذعان داشت: آموزش‌های قبل از ازدواج نقش اساسی در استحکام یک خانواده دارد، بیشتر مشکلات خانوادگی ناشی از عدم‌ شناخت نقش خود در خانواده و آگاهی نداشتن از برخورد والدین با یگدیگر و فرزندان است.
وی افزود: امروز فرزندان بزرگ‌ترین مشکل خود را عدم برقراری ارتباط صحیح بین خود و والدین می‌دانند و اساس تربیت هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند اما در دوره‌های مختلف روش‌ها و رویه‌ها تغییر می‌کند.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول