اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس در هیئت‌های اجرایی انجام شد

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی از اتمام صلاحیت‌های داوطلبان مجلس در هیئت‌های اجرایی این استان خبر داد.

بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس در هیئت‌های اجرایی انجام شد
سید کریم سجادی دقایقی پیش در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: بر همین اساس پذیرش و یا رد صلاحیت هر یک از 38 داوطلب برای انتخابات مجلس در این استان از عصر امروز در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه کار بررسی صلاحیت این داوطلبان از سوم دی ماه به مدت یک هفته از سوی هیئت‌های اجرایی آغاز شده بود، تصریح کرد: هیئت‌های اجرایی هر یک از حوزه‌های انتخابیه پس از دریافت پاسخ‌های استعلام از مراجع چهارگانه در مورد رد و یا پذیرش داوطلبان انتخابات مجلس در این استان تصمیم‌گیری کردند.
سجادی با بیان اینکه در 20 دی ماه جاری نیز مراتب تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات به هیئت‌های نظارت اعلام می‌شود، گفت: به استناد ماده 35 آیین‌نامه اجرایی، اسامی نامزدها به مراکز حوزه‌های انتخابیه توسط وزارت کشور در دوم اسفند اعلام قطعی خواهد شد.      
وی با اشاره به اینکه براساس ماده 36 آیین‌نامه اجرایی جمع‌بندی و تهیه و تنظیم و همچنین انتشار آگهی اسامی نامزدها توسط فرمانداران صورت خواهد گرفت، اضافه کرد: اسامی افراد تأیید صلاحیت شده در سوم اسفند جمع‌بندی و برای انتشار آگهی اسامی نامزدها توسط فرمانداران آماده می‌شود.  
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها نیز از چهارم اسفند به مدت هفت روز آغاز می‌شود و تا 10 اسفند ادامه خواهد داشت.    
وی یادآور شد: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنها به استناد ماده 56 قانون انتخابات در 11 اسفند ممنوع خواهد بود.   
سجادی با اشاره به اینکه نهمین دوره انتخابات مجلس همزمان با سراسر کشور در 12 اسفند در شعب پیش‌بینی شده در این استان برگزار خواهد شد، افزود: خراسان شمالی انتخابات مجلس را در سه حوزه اصلی و 12 حوزه فرعی برگزار می‌کند.       
وی شمار داوطلبان انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم را 24 نفر، حوزه انتخابیه شیروان را هفت نفر و همچنین حوزه انتخابیه اسفراین را نیز هفت نفر عنوان کرد.
استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی بوده و شهرستان فاروج به عنوان حوزه فرعی از قوچان نیز دارای یک نماینده است.      
این استان با دارا بودن هفت شهرستان، 836 هزار نفر جمعیت دارد.
انتهای پیام/و۲۰/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول