اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور:

8 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت قنوات در نیشابور اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: معاون سازمان استان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: حدود هشت میلیارد ریال اعتبار در سال‌جاری برای احیا و مرمت قنوات، اختصاص یافته است.

8 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت قنوات در نیشابور اختصاص یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، به نقل از روابط عمومی اداره مذکور، سیدغلامرضا نبوی‌نامقی اظهار داشت: این اعتبارات در سال‌جاری با افزایش 25 درصدی، مواجه بوده است.
معاون سازمان استان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور اظهار داشت: در حال حاضر 17 درصد از آب مورد نیاز بخش کشاورزی از محل قنوات، شهرستان تأمین می‌شود که اعتبارات مذکور به منظور بهبود و افزایش کیفیت آب استحصالی در این سازه‌های تاریخی که بدون صرف انرژی‌های فسیلی به‌دست می‌آید، هزینه می‌شود.
معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ رضوی توضیح داد: نخستین اعتبار دولتی تخصیص یافته در سال 90 به مبلغ یک میلیارد و 950 میلیون ریال است که با انجام امور مناقصه و جذب خودیاری‌ها، طرح مذکور اجرایی شده و مبلغ پنج میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار تخصیصی مرحله دوم از محل اعتبارات شورای عالی آب نیز در مرحله جذب خودیاری مالکان و تعیین پیمانکار است.
مدیرجهاد کشاورزی نیشابور با اشاره به اینکه 504 رشته قنات در سطح شهرستان و بخش‌های تابعه وجود دارد، خاطرنشان کرد: به محض انجام مراحل اولیه، عملیات مرمت قنوات که شامل کول‌گذاری، طوقه‌چینی، بغل‌بری و باربرداری است در قالب 20 پروژه و در سطح 30 روستا از مناطق و بخش‌های مختلف شهرستان نیشابور آغاز می‌شود.
نبوی، تعداد افراد شاغل در بخش قنوات شهرستان را بیش از 130 نفر مقنی و کارگر دانست و اضافه کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده با واریز 77 میلیون ریال حق بیمه، تمام مقنی‌ها و کارگران شاغل در این بخش، از مزایای بیمه حوادث برخوردار شده و همچنین در مدت قرارداد از مزایای خدمات درمانی بیمه تأمین اجتماعی نیز بهره‌مند می‌شوند.
انتهای پیام/ی30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول