اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط انتشارات بوستان کتاب

«گناهان و محرمات در اسلام» منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «گناهان و محرمات در اسلام» و دو اثر دیگر از انتشارات بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی به بازار چاپ و نشر کشور عرضه شد.

«گناهان و محرمات در اسلام» منتشر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، «گناهان و محرمات در اسلام» اثری از همت سهراب‌پور در 212 صفحه از سوی انتشارات بوستان کتاب منتشر شد.
در مقدمه این اثر می‌خوانیم: محرمات به اعمالی گفته می‌شود که در شریعت الهی، مهر حرمت بر آن خورده و ارتکاب آن، عذاب الهی را به دنبال داشته باشد. تمام کارهایی که از سوی خداوند حرام شده است قطعاً مفسده لازم‌الاجتنابی در آن وجود داشته، زیرا ذات حق، حکیم است و از حکیم، کار عبث صادر نمی‌شود.
اثر حاضر، به تبیین محرمات در اسلام پرداخته و به ترتیب حروف الفبا و با استناد به آیات و روایات و به دور از هرگونه بحث‌های مفصل فقهی، ما را با آنچه خداوند در شریعت خود حرام کرده، آشنا می‌کند.
 
*بشنو حکایت من...
«بشنو حکایت من...» اثر مجید ایزدی از دیگر تازه‌های نشر انتشارات بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی به شمار می‌رود که در قطع رقعی با جلد شومیز در 200 صفحه منتشر شده است.
این اثر شامل 70 حکایت شنیدنی از کتاب ارزشمند اصول کافی است که علاوه بر مسائل مختلف عقیدتی، اخلاقی و تربیتی شامل حکایت‌های شیرین از سیره عملی و کرامات و معجزات ائمه اطهار(ع) است.
 
*تزکیه در قرآن
«تزکیه در قرآن‌» نوشته طاهره بهشتی هم از دیگر آثار تازه منتشر شده این انتشارات به شمار می‌رود که در 196 صفحه به تبیین مبانی مطرح شده در ارتباط با مسئله تزکیه در قرآن کریم می‌پردازد.
در مقدمه این اثر می‌خوانیم: تربیت و تزکیه نفس، دو رکن دارد: مرابطه و مجاهده. مرابطه به معنای نگه‌داری و مراقبت است که خود مشتمل بر پنج مرحله مشارطه، مراقبه، محاسبه، معاتبه و معاقبه است. مجاهده هم تلاش سخت و پیگیر در زمینه تربیت و تزکیه نفس است که از چهار مرحله تذکره، تجلیه، تخلیه و تحلیه تشکیل می‌شود.
قرآن اهمیت ویژه‌ای به مقوله «تزکیه» دارد، از همین رو اثر حاضر با عنایت به آیات قرآنی، همه مفاهیم و مراحل فوق را به سبکی نو، کاویده است.
انتهای پیام/و۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول