اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار

طرح سپاس در کردستان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: در دهه فجر سال جاری برای نخستین‌بار طرح سپاس به منظور تجلیل از خانواده‌های شاهد به صورت ویژه در استان اجرا می‌شود.

طرح سپاس در کردستان اجرا می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج محمد سلیمانی ظهر امروز در جلسه کمیته ستاد بزرگداشت برنامه‌های دهه مبارک فجر، اظهار داشت: ایثارگران در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی با رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های فراوان دستاوردهای عظیمی به ارمغان آوردند.
وی از انقلاب اسلامی به عنوان انفجار و جرقه نور در منطقه خاورمیانه نام برد و افزود: امروز ایران با همه مشکلات و موانع بر سر راه و بیش از 10 سال درگیری‌های داخلی و هشت سال جنگ تحمیلی همچنان از کشورهای مقتدر است.
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در ادامه نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت را از رسالت‌های مهم و اساسی این سازمان عنوان کرد و بیان داشت: فرهنگ ایثار و شهادت بر گرفته از مجموعه باورها، اعتقادات و اعمالی است که موجب وصول انسان به سوی کمال و مرگ در راه خدا می‌شود.
سلیمانی تصریح کرد: نظام و انقلاب اسلامی ایران متمایز از سایر کشورهاست و امروز در عرصه پیشرفت‌های علمی به هیچ وجه با گذشته قابل مقایسه نیست.
وی با اشاره به ترفندهای دشمنان و گسترش روز به روز آنان علیه کشورمان، گفت: بدون شک امروز اگر دشمن این توان را در خود می‌دید که با نظام جمهوری اسلامی مقابله کند، دریغ نمی‌کرد اما آنچه که بسیار مشهود و عینی است اقتدار ایران و ایثار و از خود گذشتگی ملت بزرگ ایران و همراهی ملت با رهبری است که همه معادلات نظامی را بهم ریخته است.
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران است و تا زمانی که به این باور اعتقاد داشته باشیم در مقابل دشمنان قد علم خواهیم کرد.
سلیمانی بر حضور پرشور و گسترده خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در برنامه‌های ایام‌الله دهه مبارک فجر امسال تاکید کرد و اظهار داشت: تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران با الویت خانواده‌های شهدای هشت ساله جنگ تحمیلی از مصادیق مهم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه در این ایام است.

* اعزام 170 نفر به مناطق عملیاتی جنوب
سلیمانی اضافه کرد: در طول 9 ماهه امسال در راستای تاکید مقام معظم رهبری بر پاسداشت خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر بیش از 10 هزار مورد دیدار با خانواده‌های ایثارگران و شهدای استان انجام شده است.
وی  به برنامه‌های دهه مبارک فجر امسال در استان اشاره کرد و بیان داشت: حضور در گلزار شهدا با عنوان میهمانی لاله‌ها در دومین روز از ایام دهه فجر، نواخته شدن زنگ انقلاب در سطح مدارس استان در اولین روز، برگزاری 415 یادواره شهدای دانش‌آموز، نامگذاری معابر و خیابان‌ها به نام شهدا در این ایام و تجلیل از مقام شامخ شهدای گمنام استان و شهدای باشگاه افسران سنندج از مهم‌ترین برنامه‌های دهه فجر امسال است.
رئیس اداره فرهنگی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در ادامه از اعزام 170 نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان به مناطق عملیاتی جنوب در ایام‌الله دهه مبارک فجر امسال خبر داد.
علی بالادستیان اضافه کرد: برگزاری اردوی زیارتی مشهد مقدس برای جانبازان و اردوی زیارتی استان قم از دیگر برنامه‌های این ایام است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول