اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی خبر داد

افتتاح موزه میراث فرهنگی ماکو در دهه فجر

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: موزه میراث فرهنگی دهه فجر امسال در شهرستان ماکو افتتاح می‌شود.

افتتاح موزه میراث فرهنگی ماکو در دهه فجر
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه کاظم غنی‌زاده ظهر امروز در نشست ساماندهی آثار و بناهای تاریخی در ماکو اظهار داشت: حفاظت و مرمت آثار تاریخی از اولویت‌های مهم میراث فرهنگی است از این رو علاوه بر حفظ این آثار در راستای ثبت آنها در فهرست آثار ملی نیز تلاش می‌کند.
وی با اشاره به تعداد آثار تاریخی شهرستان ماکو افزود: در شهرستان ماکو 76 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی ثبت شده و اقدامات وسیعی در راستای حفظ و مرمت این آثار انجام شده و 163 اثر نیز در شهرهای چالدران و شوی ثبت ملی شده است.
غنی‌زاده در ادامه از افتتاح موزه میراث فرهنگی در ماکو در ماه آینده خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از موزه ماکو، آثار و اشیای فرهنگی کشف شده در منطقه و اشیای تاریخی دیگر در این موزه به نمایش عموم گذاشته می‌شود و همچنین تندیس مرتضی قلی خان (سردار ماکو) و همسر وی در دهه فجر امسال رونمایی می‌شود.
فرماندار ماکو نیز در این نشست توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: شهرستان ماکو از حیث آثار تاریخی و فرهنگی دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوانی است که با توسعه زیرساخت‌های گردشگری می‌توان صنعت توریسم و جذب گردشگر را رونق داد.
حمید احمدیان با بیان اینکه شهرستان ماکو از نظر تاریخ و فرهنگ غنی است اضافه کرد: در سال‌های گذشته بسیاری از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان مورد غفلت قرار گرفته است از این رو صنعت گردشگری در این منطقه رشد کافی نیافته است.
وی تصریح کرد: تنها با نگاه مدیریتی صحیح می‌توان انتظار پیشرفت و تحول در بخش گردشگری، حفاظت، مرمت و بازسازی را داشت.
فرماندار ماکو خاطر نشان کرد: شهرستان ماکو به دلیل قدمت تاریخی و قرار گرفتن در مرز ایران و ترکیه به عنوان دروازه ورود به اروپا بوده و از زمان‌های گذشته مورد توجه بوده است.
 انتهای پیام/غ20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول