اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر فنی استانداری آذربایجان شرقی:

اهداکنندگان اموال به موزه‌ها تاریخ را تداوم می‌دهند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر فنی استانداری آذربایجان شرقی گفت: اهداکنندگان اموال به موزه‌ها تاریخ را تداوم بخشیده و نام کشور را ماندگار می‌کنند.

اهداکنندگان اموال به موزه‌ها تاریخ را تداوم می‌دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احد راشد بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح سالن «9 دی »با تقدیر از اهداکنندگان اموال به موزه‌های استان، اظهار کرد: این افرادکه موجب اعتلای تاریخ مردم یک کشور می‌شوند، بزرگ‌ترین کار فرهنگی را انجام داده‌اند.
وی افزود: وقتی فردی اثری را در موزه‌ای به یادگار می‌گذارد موجب می‌شود نام استان، منطقه و به تبع آن نام کشورمان در تاریخ و دنیا ماندگار شود.
راشد، فرهنگ یک ملت را حاوی تاریخ عملکرد و آموزه‌های آن جامعه دانست و گفت: ایرانیان همواره در طول تاریخ نشان داده‌اند که مردمی صاحب شعور بالا و تاثیرگذاری تاریخی هستند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: کتیبه‌هایی که با کاوش‌های باستانی از شهرهای قدیمی آذربایجان‌شرقی خارج شده‌اند نیز گویای این مسئله انسانی و ارتباطات است زیرا هیچگاه تاریخ یک منطقه یا استان از تاریخ کشور جدا نبوده است.
راشد تاکید کرد: دشمنان و بدخواهان همواره تلاش کرده‌اند تا ملت‌ها را از تاریخ و فرهنگ و گذشته خود غافل کرده و یا این داشته‌ها را از آنها بگیرند مانند کاری که پس از ورود نظامیان آمریکایی به عراق در دزدیده شدن اشیای تاریخی موزه ملی این کشور اتفاق افتاد.
وی افزود: فرهنگ مقوله‌ای ریشه‌ای و اساسی است که اصالت یک ملت را نشان داده و گویای تاریخ کهن و پرافتخار آن کشور است.
راشد خاطرنشان کرد: موزه‌ها محلی هستند که فرد را به این گذشته و تاریخ مرتبط کرده و آموزه‌های تمدن و مدنیت را نمایش می‌دهند و لازم است بیش از پیش به توسعه و گسترش آنها توجه شود.
انتهای پیام/ح30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول