اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مشارکت شناورهای مسافری

ایمنی سفرهای دریایی افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مسئول مخابرات و ارتباطات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با مشارکت فعال شناورهای مسافری، ایمنی سفرهای دریایی، بیش از پیش افزایش می‌یابد.

ایمنی سفرهای دریایی افزایش می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، رضا ترابی صبح امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با سامانه جدید گزارش‌دهی کشتی‌های مسافری در بندر بوشهر نیز در تشریح بخش دیگری از این سامانه به خبرنگاران گفت: اولویت استفاده از خطوط ارتباطی در این سامانه کانال 8 وی.اچ.اف، تلفن همراه فرمانده کشتی مسافربر، سیستم شناسایی خودکار کشتی‌ها (AIS) و در نهایت شناورهای مجاور هستند.
رضا ترابی اظهار داشت: به‌منظور دستیابی حداکثری به اهداف این سامانه، ارتباطات میان ایستگاه رادیویی متولی و شناور مسافربر، به غیر از مواقع اضطرار و یا وجود خطر تهدیدکننده محیط زیست دریایی باید محدود به استعلام اطلاعات پایه و کلیدی باشد.
وی افزود: فرمانده شناور مسافربر باید در زمان خروج از بندر مبدا و ورود به بندر مقصد، و همچنین ورود به نواحی تعریف شده در سامانه و هنگام ورود مجدد به بندر مبدا پس از لغو سفر، گزارش‌های مربوطه را از طریق خطوط ارتباطی تعیین شده به ایستگاه رادیویی ارائه کند. 
ترابی اطلاعات مورد نیاز و کلیدی برای گزارش‌دهی شناورها را نام شناور، زمان ورود و خروج، تعداد خدمه و مسافران، کد ناحیه ورودی و همچنین اعلام علت و موقعیت جغرافیایی در هنگام لغو سفر ذکر کرده و اظهار امیدواری کرد: با مشارکت فعال شناورهای مسافری، ایمنی سفرهای دریایی، بیش از پیش افزایش یابد.
رئیس اداره امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز در این باره گفت: اعلام گزارش‌های تعریف شده در این سامانه، به عهده فرمانده شناور مسافربر است و به بیان دیگر، فرمانده شناور بر اساس مفاد این سامانه باید نسبت به ارائه گزارش‌های مربوطه به ایستگاه رادیویی متولی اقدام کند.
محمد قاسمی تاکید کرد: دوره زمانی مجاز برای عدم برقراری ارتباط میان ایستگاه رادیویی متولی و شناور مسافربر در این سامانه، 30 دقیقه است و در صورت تجاوز از این دوره زمانی، ایستگاه رادیویی باید به‌منظور اطمینان از ایمنی شناور مسافربر، نسبت به برقراری ارتباط اقدام کرده و علل عدم ارسال گزارش را از فرمانده شناور مسافربر جویا شود.
وی افزود: در صورتی که در میانه مسیر بنا به هر دلیل سفر دریایی شناور مسافربر لغو شود، فرمانده شناور باید مراتب را با ذکر دلایل، به هر دو ایستگاه متولی مسیر تردد اعلام کرده و همچنان بر اساس مفاد سامانه عمل کند.
قاسمی یادآور شد: در صورت بروز موارد جستجو و نجات برای شناور، فرمانده شناور حادثه دیده بایستی مراتب را به هر دو ایستگاه رادیویی مقصد و مبدا گزارش کرده و حسب قوانین و مقررات ملی و بین‌المللی عمل کند.
وی اضافه کرد: به‌منظور تحت نظر گرفتن وضعیت شناور حادثه دیده، مفاد سامانه باید در خلال عملیات جستجو و نجات نیز اجرایی شود.
انتهای پیام/صا100/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول