اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرهنگسرای ایمنی مشهد:

هدف اصلی افزایش اطلاعات شهروندان با مسائل ایمنی است

خبرگزاری فارس: سرپرست فرهنگسرای ایمنی مشهد گفت: هدف اصلی ما افزایش اطلاعات شهروندان در رابطه با مسائل ایمنی است.

هدف اصلی افزایش اطلاعات شهروندان با مسائل ایمنی است
حسین باغ‌گلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، در رابطه با شکل‌گیری این مجموعه اظهار داشت: این فرهنگسرا از تیر ماه سال 90 به عنوان یک مرکز فرهنگی با همکاری مشترک آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد و سازمان فرهنگی تفریحی تشکیل شد.
 سرپرست فرهنگسرای ایمنی مشهد افزود: هدف اصلی ما انجام  فعالیت‌های آتش‌نشانی در حوزه شهروندی است که در راستای افزایش ایمنی به شهروندان ارائه شود و دو سازمان از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند تا خدمات بهتری به شهروندان ارائه شود و ما بر این عقیده هستیم که می‌توانیم با سازمان فرهنگی تفریحی در این زمینه مثبت عمل کنیم.
باغ‌گلی خاطرنشان کرد: آشنایی با خدماتی که سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد ارائه می‌دهد از جمله مهم‌ترین وظایف ما است و افزایش اطلاعات شهروندان در رابطه با مسائل ایمنی نیز از جمله اهداف ما است.
وی خاطرنشان کرد: در طراحی برنامه‌ها را از آتش‌نشانی و قالب‌های اجرایی جهت اشتغال از شهرداری می‌گیریم و با وجود اینکه این فرهنگسرا نخستین فرهنگسرای تخصصی است قصد داریم تا سطح نمونه کشوری پیشروی کنیم تا با تشکیل چنین فرهنگسرایی زمینه برای ایجاد دیگر فرهنگسراهای تخصصی مهیا شود.
وی در ادامه افزود: افرادی که با مسائل ایمنی آشنایی و افزایش اطلاعات پیدا می‌کنند در جامعه موثر هستند و آموزش‌های ما تلاش می‌کند تا مردم را نسبت به حوادث هوشیار و حساس کند چون آگاهی بخشیدن رویکرد پیشگیرانه دارد که متاسفانه در بعضی از حوادث دیگر راه بازگشت وجود ندارد.
باغ‌گلی یادآور شد: ما می‌خواهیم ماموریت‌های مشخص در حیطه خدمت‌رسانی شهری را به مردم آموزش دهیم که در این راستا برنامه‌های متعددی نظیر زنگ ایمنی که مختص به آموزش‌های پیشگیری ایمنی در مدارس، ناجیان شهر بهشت در غالب انجام مسابقات بازی‌های کامپیوتری که به صورت خاص و کاربردی است و سفیران ایمنی ویژه تربیت مربیان آموزش‌های عمومی است را انجام دهیم.
وی افزود: آتش‌نشان داوطلب  که به ارائه آموزش تکنیک‌های اولیه عمومی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی می‌پردازد و غنچه‌های شهر بهشت که مختص به آموزش مهدکودکی‌ها است را در این فرهنگسرا اجرا می‌کنیم.
این فرهنگسرا در بلوار پیروزی، بلوار سرافرازان، انتهای سرافرازان 40، طبقه فوقانی، ایستگاه 23 آتش‌نشانی واقع شده است.
انتهای پیام/م20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول