اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد:

سرو کهنسال لار ثبت ملی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آخرین نشست شورای ثبت آثار ملی کشور، سرو لار باشت کهنسال‌ترین درخت این استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

سرو کهنسال لار ثبت ملی شد
علی‌رضا ایزدی در حاشیه بازدید از آثار تاریخی باشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: نشست شورای ثبت آثار ملی در جزیره قشم برگزار شد.
وی با بیان اینکه در این نشست 27 اثر تاریخی استان کهکیلویه و بویراحمد در فهرست آثار ملی به ثبت رسید، بیان داشت: از این تعداد 14 اثر تاریخی، 11 اثر معنوی و دو اثر طبیعی است.
این مقام مسئول حفظ میراث فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای نخستین بار است که در یک جلسه 27 اثر از این استان در فهرست آثار ملی به ثبت می‌رسد.
ایزدی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 720 اثر در این استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، افزود: این تعداد شامل آثار تاریخی، معنوی و طبیعی است.
وی تصریح کرد: در 14 ماه گذشته بیش از 70 اثر این استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مهم‌ترین هدف ثبت آثار حفظ آداب و رسوم استان است، بیان کرد: در همین راستا در یکسال گذشته تاکنون 14 اثر از آداب و رسوم استان را به ثبت ملی رسانده‌ایم.
ایزدی خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل قرار گرفتن بین دو تمدن فارس و خوزستان دارای آثار باستانی ارزشمندی است.
وی تعداد آثار شناسایی شده در استان را بیش از 800 اثر و محوطه عنوان کرد و افزود: این آثار برای ثبت باید مراحل لازم را طی کنند.

* سرو لار کهنسال‌ترین درخت استان کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرو لار کهنسال‌ترین درخت این استان در نشست اخیر شورای ثبت آثار ملی در فهرست آثار ملی طبیعی استان به ثبت رسید.
ایزدی با بیان اینکه این درخت بیش از ۲ هزار و 700 سال عمر دارد، افزود: برای حمایت و حفاظت بیشتر از این درخت نیازمند همکاری منابع طبیعی و جهاد کشاورزی هستیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول