اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

همایش کاروان انقلاب در گلستان اجرا می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: همایش کاروان انقلاب برای نخستین بار و به عنوان اولین تجربه در استان گلستان شکل می‎گیرد.

همایش کاروان انقلاب در گلستان اجرا می‎شود
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری عصر امروز در جلسه ستاد کاروان انقلاب اظهار داشت: این پروژه در 10 شب و 14 شهرستان استان با محوریت جوانان اجرا می‎شود.
وی هدف از برگزاری این همایش را تقویت پیوند عاطفی بین نسل جوان و انقلاب برشمرد و تصریح کرد: محور نشست جوانان هستند و حداقل در هر شب 2 هزار نفر جوان در این جلسات حضور دارند و جوانان نشان داده‎اند که در جلوه‎ها و حضور معنوی نسل جوان ایران اسلامی چیزی از جوانان انقلاب کم ندارند.
منتظری با اشاره به برنامه‎های اجرایی در این همایش اذعان کرد: اولین اتفاق در این همایش برگزاری نماز باشکوه جماعت با حضور 2 هزار نفر نسل جوان است که ترویج دهنده امر به معروف و شعائر اسلامی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان برپایی نمایشگاه خوشنویسی، هنرهای تجسمی، نمایشگاه ولایت و بصیرت، پخش فیلم‎های مناسب با اهداف همایش و برگزاری نمایشگاه کتاب با تخفیف 50 درصدی را از دیگر برنامه‎های همایش کاروان انقلاب برشمرد.
وی افزود: در هر جلسه این همایش از یک سخنران کشوری استفاده می‎شود و تلاش ما بر این است که افرادی انتخاب شوند که با ادبیات این نسل بتوانند ارتباط برقرار کنند.
منتظری با بیان اینکه سه روز اول همایش مصادف است با رحلت پیامبر (ص)، امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) گفت: در سه روز اول عنوان این رخداد در سوگ رحمت خداست و همراه با نوحه‎خوانی و عزاداری است و در هفت روز بعدی عنوان همایش تجلی وحدت و حیاط با عزت است که برنامه‎ها درخور مناسبت‎ها انجام می‎شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان خاطر نشان کرد: اجرای آیین‌نامه عاشورایی با حضور استان‎های اردبیل، مازندران، بوشهر، گیلان، مازندران، آذربایجان و گلستان نیز برگزار می‎شود و همچنین قرائت شعر شاعران استانی و کشوری و قرائت منشور پیمان با رهبری از دیگر برنامه‎های اجرای در حول همایش کاروان انقلاب است.
وی با اشاره به اینکه به قید قرعه در هر شب به 72 نفر بسته‎های فرهنگی اهدا می‎شود، بیان داشت: در کل این 10 شب به 720 نفر بسته فرهنگی اهدا خواهد شد که به قید قرعه از بین این تعداد 72 نفر برای سفر به کربلای معلی انتخاب می‎شوند.
منتظری اذعان کرد: این کار بزرگ فرهنگی تنها مربوط به دو اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره ورزش و جوانان استان نخواهد بود بلکه همه مدیران و دستگاه‎های اجرایی در برگزاری آن سهم خواهند داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه از ادارات استان در برگزاری این همایش سه انتظار داریم، افزود: حضور نیروی انسانی در این همایش نقش بسیاری دارد و این نیروی انسانی که سرمایه‎های ما محسوب می‎شود با همکاری ادارات محقق خواهد شد، علاوه بر این حمایت معنوی و مادی ادارات به هر اندازه که مقدور است و همچنین دخیل شدن در اعتبارات و هزینه سخنران و مداح انتظاراتی است که ما از دستگاه‎های اجرایی استان برای باشکوه‌تر برگزار شدن این همایش داریم.
وی با بیان اینکه برای این پروژه 150 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: 50 درصد این اعتبار را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان خواهد پرداخت و مابقی آن باید با کمک دستگاه‎های اجرایی فراهم شود.
همایش کاروان انقلاب از 28 صفر تا 12 بهمن به مدت 10 شب در استان گلستان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/آ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول