اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

حوزه‌های علمیه خواهران بانوانی اثرگذار تربیت کنند

خبرگزاری فارس:‌ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: حوزه‌های علمیه خواهران بانوانی تربیت کنند که در سطح بین‌الملل اثرگذار باشند.

حوزه‌های علمیه خواهران بانوانی اثرگذار تربیت کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در مراسم افتتاح مدیریت حوزه‌های علمیه استان مرکزی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران باید بانوانی فاضل و فقیه تربیت کند، تصریح کرد: بانوانی مجتهد، فقیه و استاد نیاز داریم که باید از سوی حوزه‌های علمیه خواهران در سطح دانشگاه، استان، کشور و بین‌الملل تربیت شوند.
وی افزود: اگر یک بانوی طلبه در سطح بین‌الملل تربیت شود از امثال من بسیار اثرگذارتر خواهد بود.
امام جمعه اراک با بیان اینکه سیدحسن نصرالله بسیاری از توطئه‌ها را خنثی کرده است، تصریح کرد: به یک «سیدحسن نصرالله» در بخش بانوان نیاز داریم تا مانند او اثرگذار باشد.
وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید نیروهای مورد نیاز خود و سایر بخش‌ها را تامین کند، عنوان کرد: باید در کنار چشمه‌های پرفروغ آیات عظام، افراد برجسته تربیت شوند در غیر این صورت همیشه در سطحی پایین خواهیم ماند.
دری نجف‌آبادی با اشاره به لزوم سطح‌بندی مدارس علمیه خواهران اظهار کرد: باید مدارس علمیه خواهران سطح‌بندی شوند و سطح‌ها را ارتقا دهیم تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای جامعه‌ای که دارای تحصیلات عمومی است، باشیم.
وی با اشاره به افزوده شدن رشته‌های جدید به رشته‌های دانشگاهی خاطر نشان کرد: ما نباید در حوزه به آنچه داریم بسنده کنیم و حاصل تربیت نیروهای خود را نیز به مراکز دیگر اعزام کنیم.
امام جمعه اراک در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت حوزه‌های علمیه خواهران در استان مرکزی و چشم‌انداز ترسیم شده برای حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد: از نظر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برای هر 50 هزار نفر جمعیت باید یک مدرسه علمیه خواهران دایر شود و با توجه به جمعیت یک میلیون و 400 هزار نفری استان مرکزی باید 28 مدرسه علمیه خواهران در این استان داشته باشیم.
وی با اشاره به جمعیت 130 هزار نفری دانشجویان و جمعیت 240 هزار نفری دانش‌آموزان استان مرکزی تصریح کرد: در این وضعیت توسعه حوزه‌های علمیه از اهمیت بسیاری برخوردار است و ما از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران انتظار داریم تا به توسعه مدارس علمیه خواهران استان مرکزی توجه بیشتری داشته باشد.
انتهای پیام/ج30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول