اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

3 هزار نفر در دوره تربیت مربی قرآن شرکت کردند

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: تاکنون بالغ بر 3 هزار نفر موفق به گذراندن دوره تربیت معلم قرآن شده‌اند.

3 هزار نفر در دوره تربیت مربی قرآن شرکت کردند
حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری دوره تربیت کادر متخصص قرآنی اظهار کرد: این دوره در دو سطح مقدماتی و تکمیلی در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: سطح یک تربیت مربی قرآنی شامل رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم است و سطح دو تربیت معلم قرآن کریم در قالب رشته‌های وقف و ابتدا، صوت و لحن، تجوید و حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود.
مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم به هدف برگزاری این دوره اشاره کرد و افزود: تامین معلمان قرآن برای موسسات و مراکز قرآنی، هیئت‌های مذهبی، مدارس و مساجد مهم‌ترین هدف برگزاری این دوره است.
وی عنوان کرد: اکنون ششمین دوره سطح یک تربیت معلم قرآن و سومین دوره سطح دو تربیت معلم قرآن نیز در حال برگزاری است.
عظیمی با اشاره به تعداد افراد شرکت‌کننده در دوره تربیت معلم قرآن گفت: به طور میانگین حداقل 15 نفر در هر دوره شرکت کردند و تاکنون بالغ بر 3 هزار نفر آموزش‌های دوره تربیت مربی قرآن را فراگرفتند.
وی بیان کرد: افراد متقاضی شرکت در این دوره باید حداقل دارای مدرک دیپلم و در زمینه قرائت سطح سه و چهار مسلط باشند اما پس از قبولی در آزمون ورودی نیز می‌توانند این دوره را بگذرانند.
مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم خاطر نشان کرد: کسانی که موفق به گذراندن دوره‌ عمومی تربیت معلم قرآنی شوند، گواهینامه تربیت معلم سطح یک برای آنها صادر و پس از گذراندن سطح دو با توجه به رشته‌های آنها گواهینامه‌ای متناسب با رشته‌ آنها صادر می‌شود.
وی عنوان کرد: خواهران استقبال چشمگیری از این دوره داشته‌اند به طوری که 80 درصد شرکت‌کنندگان دوره کنونی تربیت مربی قرآن، خواهران هستند.
انتهای پیام/ج30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول