اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی خبر داد

تعیین 43 قاضی برای رسیدگی پرونده‌های انتخاباتی

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: 43 قاضی در آذربایجان غربی برای رسیدگی به پرونده‌های احتمالی انتخاباتی تعیین شدند.

تعیین 43 قاضی برای رسیدگی پرونده‌های انتخاباتی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌‌الاسلام سیدمحمدعلی موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است از این رو ستاد پیشگری از جرایم انتخاباتی به طور دقیق به وظیفه قانونی خود در این زمینه عمل می‌کند.
وی با تاکید بر عزم جدی برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند افزود: قوه قضائیه با قدرت و قاطعیت از هیئت نظارت بر انتخابات حمایت کرده و اجازه هیچگونه بی‌نظمی و اخلال در امر انتخابات را نمی‌دهد.
موسوی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در کمرنگ کردن حضور مردم در پای صندوق‌های رای گفت: قوه قضائیه با هرگونه تحرک ضدانقلابی و سیاه‌نمایی‌های دشمنانه و تفرقه‌افکنانه برخورد کرده و با بی‌قانونی در هر زمینه به ویژه انتخابات نهمین دوره مجلس به شدت مقابله می‌کند.
این مسئول با اشاره به تعیین شعبه‌های رسیدگی به جرایم انتخاباتی تصریح کرد: در 22 حوزه قضایی استان آذربایجان غربی شعبه‌های ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص شده و در این راستا 43 نفر از قضات دادگستری استان پرونده‌های احتمالی انتخابات مجلس را رسیدگی می‌کنند.
وی ادامه داد: در شعبات دادسرا و دادگاه‌ در هر حوزه قضایی، شعبات ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی مشخص شده‌اند و یک شعبه نیز در دادگاه تجدیدنظر استان مسئول رسیدگی به جرایم انتخاباتی است.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با تاکید بر حفظ بی‌طرفی مسئولان برگزاری انتخابات بیان کرد: مسئولان برگزاری انتخابات باید در راستای صیانت از آرای مردم و امانتداری بکوشند تا مردم با آرامش و بدون هیچ دغدغه‌ای بتوانند در پای صندق‌های رای حاضر شده و افراد مود نظر خود را انتخاب کنند.
شایان ذکر است، استان آذربایجان غربی با 17 شهرستان و حدود سه هزار روستا به حوزه‌های نه‌گانه انتخابات مجلس شورای اسلامی تقسیم‌بندی شده و 400 شعبه اخذ رای برای دریافت آرای مردم در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول