اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه همدان خبر داد

افزایش 79 درصدی درآمد موقوفات در همدان

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از افزایش 79 درصدی درآمد موقوفات در سطح استان همدان خبر داد.

افزایش 79 درصدی درآمد موقوفات در همدان
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حجت‌الاسلام محمد ‌صالحی سه‌شنبه شب در نشست مشترک با کارشناسان امور اوقافی اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه فعالیت‌ها به صورت مشخص و برنامه‌ریزی شده تا پایان سال تدوین و تهیه شده، اظهار داشت: در مجموع به میزان درآمد موقوفات استان 79 درصد اضافه شده و استان همدان از این حیث مورد تقدیر قرار گرفته است.
وی با اشاره به برخی از اولویت‌های کاری اوقاف و امور خیریه گفت: به‌روز کردن مال الاجاره، سند دار کردن موقوفات و بقاع، اهتمام ویژه نسبت به سامانه جامع اطلاعاتی اوقاف از اولویت‌های مهم تلقی می‌شود که هم‌اکنون مال‌ الاجاره‌ها به روز نیست و این تکلیف باید هرچه زودتر انجام و پی‌گیری شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به سند دار کردن موقوفات ابراز کرد: در حال حاضر به دلیل سنددار بودن موقوفه‌ها در شهرستان ملایر هیچ کس نمی‌تواند به این املاک تعرض کند، اما مشکل عدم سند دار بودن موقوفات و بقاع در شهر لالجین یکی از معضلات مهم است که هرچه زودتر باید رفع شود.
وی اضافه کرد: سامانه جامع اطلاعاتی اوقاف یک انقلاب مهم در ارتباط با موقوفات محسوب می‌شود، لذا توجه به این موضوع به صورت دائم و نه مقطعی در راستای اولویت‌ها امری ضروری است.
صالحی برنامه تدوین شده سازمان اوقاف را یک سند راهبردی دانست، و افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در سال 88 رتبه 26 را کسب کرد که در سال گذشته بین 10 استان نخست قرار داشت، لذا انتظار می‌رود که این اداره کل در پایان سال جاری بتواند جزو چند استان برتر کشور باشد.
وی با تأکید بر اینکه شهرستان‌های برتر در حوزه عملکرد در پایان سال معرفی خواهند شد، عنوان کرد: با وجود تمام کارهای صورت گرفته از نظر سند اجاره به روز نیستیم و بسیاری از اسناد منقضی شده و تجدید نشدند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان ابراز کرد: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اوقاف و امور خیریه در سال 90 موقوفه محوری است در این راستا عمل و اجرای نیات واقفان خیراندیش در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه مستند کردن و تنظیم سند اجاره برای تمام موقوفات در دستور کار اداره کل اوقاف قرار گرفته است، گفت: با تنظیم اسناد و اجاره بهای متصرفان موقوفات و تأمین حقوق موقوفات گام بزرگی را می‌توان در احیای موقوفات برداشت.
صالحی اضافه کرد: کارشناسان امور اوقافی باید علاوه بر تدبیر امور به منظور تنظیم سند اجاره برای همه موقوفات استان تا چهار سال آینده با برنامه‌ریزی خوب و مناسب افراد واقف را به سمت وقف‌های جدید و متناسب با نیازهای روز سوق دهند.
مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون بالغ بر هزار دقیقه برنامه رادیویی و تلویزیونی با موضوع وقف و بقاع متبرکه تهیه و پخش شده است.
مرتضی نظری افلاک تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف را از مهم‌‌ترین وظیفه روابط عمومی دانست و تصریح کرد: در همین راستا و بر اساس نیازهای روز جامعه حوزه روابط عمومی در سال جاری با انعقاد قرارداد با صدا و سیما نسبت به تولید بیش از هزار دقیقه فیلم، مستند، برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی اقدام کرده است.
وی گفت: تولید سه قطعه انیمیشن، 24 قطعه فیلم و برنامه مستند با موضوع معرفی موقوفات و اماکن متبرکه استان، تولید برنامه رادیویی "راه آسمانی"، برنامه تلویزیونی "وقف، احسان ماندگار و غیره از جمله مهم‌ترین فعالیت‌ها در این حوزه تلقی می‌شود.
مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان همدان در پایان سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته وقف در پایان ماه جاری گفت: تولید و اجرای 10 تئاتر و نمایش خیابانی در اوایل هفته وقف با موضوع وقف و امامزادگان در سطح استان در دست اقدام است.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول