اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تولیدات دامی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

قیمت شیر آذربایجان‌شرقی پایین‌تر از متوسط قیمت کشوری است

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه قیمت شیر آذربایجان‌شرقی پایین‌تر از متوسط قیمت کشوری است، گفت: بعد از بررسی کارشناسی و لحاظ تمام نهاده‌ها و قیمت‌های جدید علوفه، قیمت تمام شده شیر خام دامداران استان تعیین می‌شود.

قیمت شیر آذربایجان‌شرقی پایین‌تر از متوسط قیمت کشوری است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، غفور عبداللهی در حاشیه جلسه تنظیم بازار محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه قیمت شیر آذربایجان‌شرقی پایین از متوسط قیمت کشوری آن است، اظهار داشت: قرار است پس از تعیین قیمت واقعی تمام شده شیرخام توسط ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی، برای تعیین قیمت خرید شیر خام از دامدار و قیمت مصرف‌کننده به کارگروه تعیین قیمت شیر در استانداری ارائه شود.
وی با بیان اینکه تعیین حدود اقتصادی تولید و قیمت تمام شده محصولات به ویژه شیر که به‌عنوان مهم‌ترین محصول بخش دام است، لازم به نظر می‌رسد، گفت: به این منظور در مطالعه حاضر پارامترهای فوق درگاوداری‌های صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی تولید شیر استان مورد بررسی قرار می‌گیرد. 
عبداللهی با بیان اینکه یکی از موانع اصلی در مسیر رشد و توسعه کشاورزی در کشور ما عدم توجه به مسئله قیمت و قیمت‌گذاری به ویژه تعیین قیمت مناسب شیر است، ادامه داد: انجام مطالعات در این زمینه می‌تواند راهگشای بسیاری از تنگناهای موجود در بخش کشاورزی استان به ویژه در بخش شیر و لبنیات باشد.
وی با بیان اینکه از این طریق توانایی مصرف روزانه مردم افزایش می‌یابد، ادامه داد: با انجام این کار، دامداران نیز دچار ضرر و زیان نمی‌شوند و با ایجاد انگیزه‌های مناسب، توانایی تولید این فرآورده و در نتیجه مصرف سرانه آن بالا می‌رود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نمی‌توان یک شرایط و ضوابط خاص را برای تمام دامداری‌ها برای قیمت تمام شده شیر آنها وضع کرد، افزود: هر دامداری با توجه به تعداد دام، سرمایه‌گذاری ثابت و هزینه‌های متغیر که مهم‌ترین آن هزینه خوراک است همچنین نحوه مدیریت، قیمت تمام شده متفاوتی را هزینه می‌کند.
انتهای پیام/ح30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول