اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان:

از چاپ و نشر کتاب حمایت می‌کنیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان گفت: به جز وظایف تعریف شده برای نهاد کل کتابخانه‌های کشور که از وظایف ادار‌ه‌کل کتابخانه‌ها نیز هست که از چاپ و نشر کتاب نیز حمایت جدی می‌کنیم.

از چاپ و نشر کتاب حمایت می‌کنیم
غلامرضا یاوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: مدیریت، نظارت، ساخت کتابخانه، توزیع کتاب و غیره از جمله وظایف تعریف شده برای کتابخانه‌ها است، اما اگر کتاب‌هایی که قالبی نو دارند و خلاقیت و نوآوری در آنها به کار رفته پیش از چاپ به نهاد کتابخانه‌ها ارائه شود و شاخص‌های تعریف شده نهاد را دارا باشند امکان حمایت از آنها وجود دارد.
وی افزود: در نهاد کل کتابخانه‌های کشور 18 کارگروه تخصصی وجود دارد که از اساتید حوزه و دانشگاه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، کودک، فرهنگی و اجتماعی و غیره استفاده می‌کند و در هر کارگروه حداقل پنج نفر از دکترای اختصاصی آن رشته وجود دارد.
مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان در ادامه بیان داشت: محتوای کتاب‌های ارسال شده به نهاد کل کتابخانه‌های کشور توسط این گروه بررسی و در صورت تایید برای چاپ از نویسندگان آنها حمایت می‌شود.
وی تاکید کرد: جنبه دیگر این حمایت به این شکل است که کتاب چاپ شده در کارگروه نهاد بررسی و سپس در تیراژ انبوه خریداری می‌شود.
یاوری با اشاره به اینکه از کتاب‌های تلخیص شده، کپی یا گردآوری در کارگروه حمایت نمی‌شود، گفت: منابع بسیاری از این کتاب‌ها در کتابخانه‌ها موجود است و ورود مجدد آن با نامی جدید تنها برای پر شدن کتابخانه‌ها با کتاب‌های تکراری می‌شود.
وی با بیان اینکه عرصه فعالیت در اداره کل کتابخانه‌ها بسیار زیاد است، تصریح کرد: احداث کتابخانه در سطح کشور از جمله مهم‌ترین این فعالیت‌ها محسوب می‌شود و هم‌اکنون 2 هزار و 800 باب کتابخانه در کل کشور وجود دارد که امیدواریم تا پایان امسال به حدود 3 هزار باب افزایش یابد.
انتهای پیام/خ30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول