اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری:

چلگرد نماد عشایر کوچ‎رو ایل بختیاری شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: چلگرد بهترین مکان برای تبدیل شدن به نماد عشایر بختیاری همراه با المان‎های خاص و ساخت و سازهای متناسب با این نماد است.

چلگرد نماد عشایر کوچ‎رو ایل بختیاری شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمود عیدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، مشارکت مردمی را مهم‌ترین راهکار توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این استان عنوان کرد و اظهار داشت: اگر مردم در مدیریت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و جذب گردشگر شرکت و با اداره‎کل میراث فرهنگی استان در این زمینه همکاری خوبی داشته باشند موانع پیش روی جذب گردشگر به این استان تا حدودی برطرف می‌شود.
وی افزود: واگذاری برخی امور برگزاری جشنواره زیرنظر کارشناسان اداره‎کل میراث فرهنگی به مردم بومی، منجر به جذب آسان‌تر گردشگر و رونق اقتصادی منطقه می‌شود.
عیدی، اجرای برخی آداب، سنن و رسومات محلی مردم کوهرنگ در کنار جشنواره‌ها و مراسماتی که در این شهر برگزار می‌شود را ضروری دانست و بیان داشت: در این صورت گردشگران بیشتر با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این شهرستان آگاه می‌شوند و رغبت بیشتری برای سفر به این شهرستان و حضور در جمع مردم پرشور آن خواهند داشت.
این مقام مسئول با بیان اینکه شهرستان کوهرنگ باید به نماد عشایر کوچ‎رو ایل بختیاری تبدیل شود، بیان داشت: چلگرد بهترین مکان برای تبدیل شدن به نماد عشایر بختیاری همراه با المان‎های خاص و ساخت و سازهای متناسب با این نماد است.
عیدی گفت: ویژگی‎های فرهنگی هر دوره را در ساخت و سازهای آن دوره می توان جستجو کرد بنابراین برای انتقال فرهنگ عشایری به نسل آینده اجرایی شدن چنین طرحی ضروری است.
وی با بیان اینکه بافت شهر چلگرد باید خاص و متفاوت از سایر شهرها باشد، تصریح کرد: این نمادها باید به گونه ای باشد که گردشگر به محض ورود به شهر پی به مرکزیت عشایر در این شهرستان ببرد.
معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری مشارکت مردمی را مهم‌ترین راهکار توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان کوهرنگ دانست.   
معاون عمرانی استانداری چهار محال و بختیاری تاکید کرد: این شهر ظرفیت تبدیل شدن به مرکزی برای ارائه فرهنگ اصیل عشایری با مولفه‎های نجابت، صداقت، دلاوری و دوستداری اهل بیت در ایل بختیاری را دارد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول