اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سرمایه‌گذاری 6 میلیارد یورویی هدفگذاری شد

تولید 6 هزار مگاوات برق با استفاده از میدان گازی فروز B قشم

خبرگزاری فارس: یکی از اهداف توسعه میدان نفتی فروز B در حوالی جزیره قشم،‌ بهره‌برداری از گاز این میدان با هدف تولید 6 هزار مگاوات برق است.

تولید 6 هزار مگاوات برق با استفاده از میدان گازی فروز B قشم
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره، محمود زیرکچیان مدیر عامل این شرکت با اشاره به انعقاد تفاهمنامه طرح توسعه میدان گازی فروز B، بین شرکت نفت فلات قاره و شرکت مدیریت طرح‌های نیروگاهی ایران (مپنا)، گفت: بر‌اساس این تفاهم‌نامه، گاز میدان فروز بی در پالایشگاه گاز در قشم به برق تبدیل و به کشورهای همسایه صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه میدان گاز فروز B یک میدان جدید گاز در آب‌های خلیج فارس بین جزیره کیش و سیری و در 120 کیلومتری قشم واقع است، افزود: میدان گازی فروز B در سال 1970 میلادی کشف شد و اکنون تنها 2 چاه اکتشافی و تحدیدی دارد.
وی یادآور شد: این تفاهمنامه چند ماه گذشته در وزارت نفت بسته شد و قرار داد آن نیز چند روز آینده امضا می‌شود.
مدیر عامل شرکت مدیریت طرح‌های نیروگاهی ایران نیز در این راستا گفت: با ساخت پالایشگاه گاز و نیروگاه برق در قشم در مراحل اول و دوم طرح توسعه میدان گازی فروز B، 6 هزار مگاوات برق از منابع گازی این میدان تولید می‌شود.
عباس علی‌آبادی افزود: کشورهای عراق، ترکیه، پاکستان و کشورهای جنوبی خلیج فارس از جمله عمان و امارات از بازارهای هدف برای صادرات برق تولیدی است.
وی با بیان اینکه اکنون صادرات برق به کشورهای عراق و ترکیه در حال انجام است اظهار داشت: با اجرای طرح توسعه میدان گازی فروز B حجم صادرات برق به این کشورها افزایش می‌یابد.
علی‌‌آبادی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در این میدان گازی حدود 6 میلیارد یورو است گفت: دو سوم این رقم را شرکت مپنا و بقیه از محل وام‌های وزارت نفت تامین می‌شود.
مدیر عامل مپنا گفت: برگزاری مناقصه برای لرزه نگاری سه بعدی میدان، ارزیابی فنی و مالی برای خرید دکل حفاری دریایی، مطالعه اولیه اجاره و خرید یارد پشتیبانی، عملیاتی دریایی در جزیره کیش از جمله اقدامات اولیه انجام شده برای طرح توسعه میدان گازی فروز B است.
علی‌آبادی گفت: اجرای این طرح با توجه به احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی علاوه بر رونق اقتصادی منطقه، استفاده از توان نیروهای متخصص و بومی و اشتغال را در پی دارد.
وی افزود: این شرکت آمادگی اجرای طرح مشابه را در دیگر میدان‌های کشور به ویژه میدان‌های گازی مشترک برای تولید و صادرات دارد.
شرکت نفت فلات قاره دارای چهار میدان نفتی سلمان، رشادت، رسالت و بلال در خلیج فارس است.
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول