اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم:

مرحوم نیکوبیان هنگام حضور اورژانس فاقد علائم حیاتی بود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به حضور عوامل اورژانس در ورزشگاه تختی در مدت زمان پنج دقیقه پس از تماس گفت: فوتبالیست پیشکسوت قمی هنگام حضور اورژانس در صحنه فاقد هرگونه علائم حیاتی بوده است.

مرحوم نیکوبیان هنگام حضور اورژانس فاقد علائم حیاتی بود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمد جواد باقری در مورد حادثه فوت ورزشکار پیشکسوت قمی در جریان مسابقات فوتبال پیشکسوتان در ورزشگاه تختی قم در روز پنجشنبه که از سوی برخی خبرگزاری‌ها، علت آن دیر رسیدن اورژانس 115 اعلام شده است، با تکذیب دیر رسیدن عوامل امدادی در صحنه گفت: بر اساس مستندات موجود پرسنل اورژانس 115 پس از دریافت نخستین تماس بلافاصله در صحنه حادثه حاضر شدند.
وی با عرض تسلیت به خانواده نیکوبیان افزود: به منظور ثبت دقیق مأموریت‌های محوله، این مرکز مجهز به سه سیستم ثبت و ضبط اطلاعات تماس گیرندگان با اورژانس 115 بوده و تمام مأموریت‌ها به صورت دقیق ثبت می‌شوند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با بیان اینکه با توجه به اطلاعات ثبت شده در سیستم اتوماسیون، تمام زمان‌های یک مأموریت از لحظه تماس با 115 تا انتهای مأموریت در این سیستم بر اساس ساعت، دقیقه و ثانیه ثبت شده و قابل استناد است، اظهار داشت: بر اساس اطلاعات ثبت شده این مأموریت از زمان تماس با 115 تا لحظه رسیدن آمبولانس به محل حادثه کمتر از 5 دقیقه زمان سپری شده است و خبر درج شده در سایت‌ها به هیچ وجه صحیح نیست.
باقری با اشاره به اینکه طبق مدارک و مستندات موجود نخستین تماس با اورژانس 115 برای این حادثه در ساعت 15 و 48 دقیقه روز پنجشنبه بوده و آمبولانس در ساعت 15 و 53 دقیقه در ورزشگاه حضور یافته است، گفت: در هنگام حضور آمبولانس، مرحوم نیکوبیان فاقد علائم حیاتی بوده و با انجام CPR توسط پرسنل اورژانس 115 سریعا به نزدیکترین مرکز درمان (بیمارستان ولیعصر) منتقل شده است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم در خصوص عدم حضور اورژانس 115 در کنار زمین مسابقه تاکید کرد: اورژانس 115 در جریان برگزاری این مسابقه نبوده و هیچگونه نامه و درخواستی به این مرکز برای اعزام آمبولانس ارسال نشده است.
وی تصریح کرد: طبق استانداردهای تعیین شده کشوری، در 80 درصد مأموریت‌ها، در شهرها زمان رسیدن آمبولانس هشت دقیقه و در جاده‌ها 15 دقیقه تعیین شده که در استان قم میانگین زمان رسیدن آمبولانس در شهر کمتر از 7 دقیقه و در جاده‌ها کمتر از 10 دقیقه است.
انتهای پیام/و۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول