اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اتوبوسرانی آبادان خبر داد

خرید 10 دستگاه اتوبوس جدید برای اتوبوسرانی آبادان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اتوبوسرانی آبادان از خریداری 10 دستگاه اتوبوس جدید برای ناوگان اتوبوسرانی این شهرستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

خرید 10 دستگاه اتوبوس جدید برای اتوبوسرانی آبادان
محمدرضا عساکره امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: برای نخستین بار در استان خوزستان مقرر شد که با کمک شرکت پالایش نفت آبادان و از طریق تسهیلات 500 میلیون تومانی این شرکت به سازمان اتوبوسرانی، بعد از اخذ مجوز شهرداری و شورای اسلامی شهر آبادان نسبت به خریداری 10 دستگاه اتوبوس مسافربری شهری از خارج از کشور اقدام کنیم.
وی افزود: سازمان اتوبوسرانی آبادان تاکنون یک‌بار اقدام به اخذ وام از پالایشگاه کرده که مربوط به سال 87 بوده و به‌طور کامل باز پس داده شده ‌است، بنابراین هیچ مانعی برای اخذ مجدد وام وجود ندارد.
رئیس سازمان اتوبوسرانی آبادان در ادامه با اشاره به اینکه عمر مفید هر اتوبوس پنج تا شش سال است گفت: در سال گذشته 28 اتوبوس را از رده خارج کرده و 21 اتوبوس جدید را در سال‌جاری با مجوز وزارت کشور به ناوگان اتوبوسرانی آبادان وارد کردیم.
عساکره ادامه داد: در حال حاضر 116 اتوبوس به‌طور فعال در ناوگان اتوبوسرانی شهرستان آبادان در خطوط مختلف در حال فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه اتوبوس‌های آبادان شامل مدل‌های 86، 87، 89 و 90 هستند تصریح کرد: اتوبوس‌های بی‌کولر را مدت‌هاست که از رده خارج کرده و در حال انجام تشریفات فروش برای آنها هستیم.
رئیس سازمان اتوبوسرانی آبادان درخصوص نقص فنی برخی اتوبوس‌های شهری در زمان حمل و نقل مسافران و جایگزینی آنها با اتوبوسی دیگر در میانه راه خاطرنشان کرد: نقص فنی برای هر اتوبوسی هرچند جدید ممکن است پیش بیاید و جایگزینی آن با یک اتوبوس سالم در عرض چند دقیقه حاکی از آمادگی ناوگان اتوبوسرانی آبادان است زیرا ما تعداد 20 تا 25 اتوبوس آماده را همیشه برای چنین مواقعی در اختیار داریم.
عساکره در ادامه با اشاره به تعداد خطوط فعلی در اتوبوسرانی آبادان اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 21 خط فعال داریم که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک آنها را به 22 خط افزایش دهیم.
وی افزود: در نظر داریم یک خط BRT ویژه دانشجویان آبادان راه‌اندازی کنیم که این طرح در حال بررسی است.
رئیس ناوگان اتوبوسرانی آبادان هم‌چنین به در نظر نگرفتن مسائل کارشناسانه از سوی کمیته واگذاری در تهران در زمان واگذاری اتوبوس‌های شهری به خوزستان اشاره و تصریح کرد: شرایط جوی در استان خوزستان با وجود پدیده‌های گرما، شرجی و گردو‌غبار شرایطی خاص است بنابراین نمی‌توان برای جابه‌جایی مسافران از اتوبوس‌های معمولی استفاده کرد.
عساکره ادامه داد: به‌همین علت پیشنهادی را به شهردار آبادان درخصوص وارد کردن اتوبوس‌های مسافربری شهری ارائه دادیم که مورد موافقت قرار گرفت و با توجه به امتیازاتی که منطقه آزاد اروند در این زمینه فراهم کرده، به‌زودی این کار را به‌طور جداگانه صورت خواهیم داد.
وی در پایان در خصوص علت حذف خط مسافربری آبادان به خرمشهر که در دهه گذشته دایر بوده گفت: پیشنهاد راه‌اندازی مجدد این خط از سوی اتوبوسرانی آبادان به همتای خرمشهری ارائه شده اما ‌با مخالفت آنها مواجه شده‌ است و در صورتی‌که راه‌اندازی این خط منجر به قطع تعامل میان دو ناوگان اتوبوسرانی خرمشهر و آبادان نشود، ما در آینده این پیشنهاد را مجددا ارائه خواهیم کرد.
انتهای پیام/ج10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول