اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار منوجان:

قلعه منوجان همزاد با ارگ بم است

خبرگزاری فارس: فرماندار منوجان گفت: قلعه منوجان همزاد با ارگ بم است و باید به آن بیشتر توجه شود.

قلعه منوجان همزاد با ارگ بم است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان جهانگیر تشکری شامگاه جمعه در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه میراث فرهنگی شهرستان‌های جنوبی استان کرمان که با حضور سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شد، اظهار داشت: قلعه منوجان نیازمند مرمت است و باید تملک زمین‌های اطراف آن هم انجام شود.
وی افزود: باید به قلعه باستانی منوجان که همزاد با ارگ بم است بیشتر توجه شود و این نیازمند همت و تلاش مسئولان مربوطه است.
تشکری تصریح کرد: اعتبار خوبی برای احداث ساختمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منوجان و همچنین قلعه باستانی منوجان در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باید با برنامه‌ریزی، بیان نقاط قوت و قابل اتکا و همچنین تبلیغات مناسب در راستای معرفی ظرفیت‌های تاریخی و باستانی جنوب استان اقدام کنند.
تشکری بیان داشت: صنعت گردشگری باید برای جنوب استان کرمان به عنوان دومین صنعت درآمدزا و قوی مردم عمل کند.
فرماندار منوجان اظهار داشت: باید برگزاری تورهای فصلی و گردشگری، سروسامان دادن به تولیدات بومی و ایجاد زمینه‌های جذب گردشگر در جنوب استان کرمان در دستور کار قرار گیرد.
وی عنوان کرد: ایجاد بازارچه‌های فروش صنایع دستی در مبادی ورودی و خروجی شهرها و امضای تفاهمنامه با شهرداران نیز از جمله طرح‌های پیشنهادی است.
تشکری گفت: صدور مجوزهای مشاغل خانگی در جنوب استان، استقرار یگان حفاظت در منوجان، انجام کاوش‌های باستان‌شناسی در منطقه و... از دیگر درخواست‌های ما از مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول