اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آمار استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد

رشد یک درصدی جمعیت کهگیلویه و بویراحمد در فاصله پنج سال

خبرگزاری فارس: مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تشریح نتایج اولیه سرشماری سراسری نفوس و مسکن را در این استان، گفت: جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در فاصله پنج سال تنها یک درصد رشد داشته است.

رشد یک درصدی جمعیت کهگیلویه و بویراحمد در فاصله پنج سال
حمزه کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس آمار سرشماری سال جاری، 640 هزار نفر بوده است.
مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس این نتایج جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال 85 یک درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: بر اساس نتایج اولیه سرشماری قبل از استخراج، در استان کهگیلویه و بویراحمد 78 هزار و 121 خانواده شهری و 71 هزار و 878 خانوار روستایی زندگی می‌کنند.
کرمی افزود: این اعداد خانواده‌های شهری را 52 درصد و خانواده‌های روستایی را 48 درصد نشان می‌دهد که افزایش خانواده‌های شهری از نکات جالب این آمار است.
مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال 85 و در سرشماری قبلی این درصد برعکس بوده و 52 درصد خانواده‌ها در روستا و 48 درصد در شهرها زندگی می‌کردند ولی به فاصله پنج سال این آمار برعکس شده و جامعه شهری در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال افزایش است.
وی مهاجرت مردم به شهرها را یکی از خروجی‌های طرح سرشماری دانست و ادامه داد: تنها با داشتن اطلاعات و آمار دقیق جمعیتی می‌توان به صحت تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها اطمینان داشت.
کرمی ابراز داشت: بر اساس تصمیم دولت، دوره سرشماری از 10 سال به پنج سال کاهش پیدا کرد و این طرح با هدف اخذ اطلاعات مورد نیاز ادارات و وزارتخانه‌ها در سال 90 اجرا شده است.
این مسئول در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حدود 920 نفر در طرح سرشماری نفوس و مسکن در این استان مشارکت داشته‌اند.
وی بیان داشت: در این طرح مردم به 70 قلم اطلاعات موردنیاز در پرسش‌نامه‌های طراحی شده جواب دادند.
مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اعمال تقسیمات کشوری و تکمیل فایل جغرافیای استان کهگیلویه و بویراحمد از مزایای این طرح بوده است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول