اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پاوه:

استفاده افسارگسیخته از مظاهر تکنولوژی، غیرت دینی را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان پاوه گفت: استفاده افسار گسیخته و بدون برنامه‌ریزی از مظاهر تکنولوژی چون ماهواره و اینترنت، غیرت دینی مردم را تهدید می‌کند.

استفاده افسارگسیخته از مظاهر تکنولوژی، غیرت دینی را تهدید می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از پاوه، ماموستا ملاقادر قادری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پاوه که ظهر امروز در مسجد جامع این شهر اقامه شد، با اشاره به مبحث غیرت دینی در تعالیم دینی اظهار کرد: غیرت در لغت به معنی احساس مسئولیت، مراقبه و تعصب مرد نسبت به زن و زن نسبت به مرد است و در اصطلاح دین عبارت از هر نوع دلسوزی، حفظ حریم، دفاع و هر نوع رساندن پیام در راستای اعتلای دین است.
وی گفت: وقایعی که امروز در اطراف ما در حال روی دادن هستند در‌صدد تضعیف غیرت دینی ما هستند و ما وظیفه داریم طبق نص صریح قرآن کریم متوجه رویدادهای اطراف خود باشیم.
امام جمعه پاوه افزود: امروز مظاهر تکنولوژی در دورافتاده‌ترین نقاط قابل دسترسی شده‌اند در حالی که آمادگی برای پذیرش آن‌ها کافی نیست که از آن جمله استفاده از دستگاه‌های دریافت امواج ماهواره‌ای است که به صورت افسار گسیخته و بدون برنامه‌ریزی در حال گسترش است و غیرت دینی ما را تهدید می‌کند.
چهره برتر فرهنگ استان کرمانشاه همچنین ضمن اشاره به استفاده فراگیر و کنترل نشده از اینترنت تصریح کرد: امانتداری و حفظ حریم اشخاص با استفاده نابه‌جا و نامشروع از اینترنت توسط برخی افراد زیر سؤال رفته و افکار جوانان را در معرض تخریب قرار داده است.
وی گفت: دیدن تصاویر تأسف‌بار کشتار انسان‌ها در تلویزیون که نمونه بارز آن در عراق هر روز در حال روی دادن است و عده‌ای به نام دین یا پیروی از گروه‌های سیاسی دست به کشتار مردم بی‌گناه می‌زنند دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد و این اقدامات غیر انسانی قبلاً هر روز در برابر دیدگان مردم به تصویر کشیده نمی‌شد تا از قبح آن کاسته شود‌.
خطیب جمعه پاوه گفت: احترام نگذاشتن به آرای والدین از سوی برخی فرزندان، وجود جوانان تحصیلکرده و بیکار در اکثریت خانواده‌ها و عدم توجه کافی به این امور باعث تضعیف غیرت دینی در جامعه شده و جامعه را با چالش روبرو خواهد کرد.
قادری با اشاره به آمار طلاق شهرستان در آذر‌ماه سال جاری خاطر‌نشان کرد: طلاق یکی از وقایعی است که به غیرت دینی آسیب می‌رساند و مشاهده آمار این پدیده شوم در آذر‌ماه گذشته در پاوه نشان می‌دهد در مقابل 63 ازدواج روی داده 24 نفر تقاضای طلاق کرده‌اند و این آمار نشان دهنده ناامنی اجتماعی است.
وی گفت: دو دیدگاه در جامعه برای مقابله با تضعیف غیرت دینی وجود دارد، گروهی بر این اعتقاد هستند که استفاده از مظاهر تکنولوژی محدود شود که عده بسیار کمی طرفدار این عقیده‌اند، گروه دوم بر این باورند که باید با ایستادگی بر سر عقاید دینی و ثبات شخصیت از این وسایل استفاده کنیم چرا که دین ما دینی قوی و پاسخگوی نیازها در هر عصری است.
امام جمعه پاوه گقت: پیامبر اسلام (ص) پیش‌بینی فرموده‌اند که روزگاری پیش خواهد آمد که نگهداری دین بسیار سخت خواهد بود و همچون نگهداری تکه‌ای ذغال افروخته در دست می‌شود و امروز شباهت بسیار به آن عصری دارد که پیامبر (ص) پیش‌بینی کرده‌اند و تنها راه گذار از این عصر چنگ زدن به ریسمان دین است.
وی با یادآوری مباحثی تاریخی از صحابه صدر اسلام و زحماتی که آنان برای دین اسلام کشیده‌اند، عنوان کرد: غیرت دینی تنها مربوط به مسائل ناموسی نمی‌شود چرا که گاهی یک سخن صواب رسیدن جامعه به سعادت را تسریع می‌کند و این کار عین غیرت دینی است.
قادری گفت: هر سخن حقی که بر زبان جاری شود می‌تواند نماد غیرت دینی باشد و طبق فرموده پیامبر اسلام (ص) خداوند بزرگ‌ترین غیرتمندان است و تمام فضایل و کاستی‌ها را برای بشر تبیین کرده است.
وی ادامه داد: بزرگان ما غیرت را به دو صورت مشروع و نامشروع تفسیر کرده‌اند اینگونه که هر گاه اشتباهی از کسی سر زد بدون توجه به آموزه‌های دینی خودسرانه به تنبیه بپردازیم که این راه نامشروع است و راه مشروع طی طریق بر‌اساس موازین دین مبین اسلام است.
امام جمعه پاوه در پایان سخنان خود تأکید کرد: برخورد حکیمانه با مشکلاتی که در جامعه روی می‌دهد اساس تعالیم قرآنی و دینی ما است و همه موظف به رعایت دستورات دین اسلام هستیم تا سعادت جامعه تضمین شود.  
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول