اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر علوم:

سرفصل دروس برخی از رشته‌های دانشگاهی قدیمی ‌است/سهم ناچیز ‌دریا ‌در متون درسی

خبرگزاری فارس: معاون وزیر و مدیرکل هیئت امنا دانشگاه‌ها و هیئت ممیزه مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هم‌اینک سهم دریا و اقیانوس در متون درسی ناچیز است.

سرفصل دروس برخی از رشته‌های دانشگاهی قدیمی ‌است/سهم ناچیز ‌دریا ‌در متون درسی
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ‌مهدی ایرانمنش صبح امروز در نشست اتحادیه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی استان‌های ساحلی کشور در بوشهر اظهار داشت:  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به گسترش رشته‌های مرتبط با دریا و اقیانوس اهتمام جدی دارد.
ایران منش افزود: در گذشته فقط یک کمیته و رشته مهندسی کشتی‌سازی در رشته‌های دانشگاهی وجود داشت که هم اینک تبدیل به گروه علوم و فنون دریا با چهار کمیته شده است.
معاون وزیر و مدیرکل هیئت امنا دانشگاه‌ها و هیئت ممیزه مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سرفصل دروس برخی از رشته های دانشگاهی قدیمی و به روز نشده است.
ایران منش بیان کرد: برخی از رشته‌های موجود مربوط به دریا محدود است و به رشته‌هایی که در دریا حرف دارند، پرداخته نشده است .
وی یادآورشد: متون آموزشی حوزه دریا نیاز به تحول عظیمی دارند تا متناسب با نیازمندی‌ها و رشته‌های جدید مطالب آموزشی ارایه شود.
ایرانمنش اضافه کرد: فرصت‌های پژوهشی و آموزشی در دریا نامحدود است و باید از این فرصت طلایی حداکثر استفاده برای توسعه کشور برده شود.
در این نشست یکروزه سند راهبردی توسعه آموزش عالی کشور در حوزه علوم و فنون دریایی و اقیانوسی و تهیه و تدوین سرفصل‌های دروس مرتبط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دانشگاه‌های گنبد کابوس، علوم دریایی چابهار، کشاورزی گرگان، دانشکده‌های علوم دریایی دانشگاه تربیت مدرس و مهندسی دریایی دانشگاه امیر کبیر، دانشگاه‌های علوم کشاورزی ساری، نوشیروانی بابل، علوم و فنون دریایی خرمشهر، گیلان، مازندران و گلستان وعلوم و فنون دریایی نوشهر حضور داشتند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول