اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

خیران پژوهشی سلامت در اصفهان شکل گرفتند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: خیران پژوهشی و آموزشی سلامت در اصفهان شکل گرفتند.

خیران پژوهشی سلامت در اصفهان شکل گرفتند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شاهین شیرانی پنجشنبه شب در همایش نقش زنان در فعالیت‌های خیرخواهانه که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از افتخارات نظام سلامت ایران حضور چشمگیر خیران است که طی سال‌های گذشته تاکنون در عرصه سلامت هم‌پای مسئولان وارد شدند.
وی با اشاره به اینکه امروزه به دنبال نظام‌بندی خیران حوزه سلامت اصفهان هستیم، بیان داشت: در حوزه فعالیت خیران سلامت، شاهد برخی از موازی‌کاری‌ها یا فعالیت‌های انفرادی بودیم که سازمان‌هایی به منظور نظم‌دهی آنها تشکیل شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است بنابراین خیران اعلام آمادگی کردند تا هزینه مقالات پژوهشی که در راستای امر پیشگیری از بیماری‌ها ارائه شده اما به خاطر نبود اعتبارات تاکنون به مرحله تحقیق و اجرا نرسیده است را تقبل کنند که مایه خرسندی است.
وی ادامه داد: همچنین خیران در امر آموزش سلامت هم به طور جدی خواستار سرمایه‌گذاری هستند که این مسئله هم در نقش پیشگیری از بیماری‌ها مثمرثمر است.
شیرانی به وجود ده‌ها انجمن خیریه در اصفهان اشاره کرد و افزود: این خیریه‌های مجمعی برای خود تشکیل داده‌اند که تاکنون با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعاملات خوبی برقرار کرده است.
وی اضافه کرد: تاکنون از سوی مجمع خیرین سلامت اصفهان، بیمارستان‌هایی تاسیس شده است که خدمات درمانی رایگان به بیماران ارائه می‌دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از آنجایی که در گذشته برخی از خیران اطلاع نداشتند که کجا و برای چه کسانی باید سرمایه‌گذاری کنند امروزه تصمیم گرفته شد که با شناسایی خیران و هدف‌های آنها و نیازسنجی بیماران این سرمایه‌ها به نحو مطلوب و با برنامه در راستای کاهش هزینه‌های درمان و ارائه خدمات درمانی با کیفیت هزینه شود.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول