اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور فارس خبر داد

تصادف و آلودگی هوا بیشترین عامل مرگ در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: حوادث رانندگی بعد از بیماری‌های قلب و عروق که در اثر آلودگی هوا بوده، بیشترین آمار مرگ و میر در کشورمان را به خود اختصاص داده است.

تصادف و آلودگی هوا بیشترین عامل مرگ در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا ضیایی پنج‌شنبه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق قانون جدید راهنمایی و رانندگی، افرادی که اقدام به پرتاب زباله‌ها و آب دهن خود به بیرون از اتومبیل کنند در کلان‌شهرها 30 هزار تومان، سایر شهرستان‌ها 20 هزار تومان و در روستاها 10 هزار تومان جریمه می‌شوند.
این مسئول اجرایی راهنمایی و رانندگی افزود: در ماده 18 قانون جدید راهنمایی و رانندگی اجازه اجرای این طرح به راهنمایی رانندگی داده شده است.
وی تصریح کرد: در ماده 21 قانون جدید راهنمایی و رانندگی ذکر شده است که وزارت کشور، وزارت راه و وزارت دادگستری باید میزان جریمه را طوری محاسبه کنند که تاثیر آن در کاهش آلایندگی دیده شود.
مسئول راهنمایی و رانندگی استان فارس اضافه کرد: با توجه به آلودگی هوا در ماده هفت قانون راهنمایی و رانندگی سه وظیفه هشدار، اضطرار و بحران برای پلیس راهور دیده شده است که در این راستا شرایط پلیس راهور برای هشدار آماده بوده که کارگروهی نیز در همین زمینه تشکیل شده است.
رئیس پلیس راهور استان فارس ابراز داشت: طرح جامع محیط زیست طرح بسیار خوب و مطلوبی است که تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی استان فارس به ویژه کلان‌شهر شیراز دارد.
انتهای پیام/ی30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول