اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی فردوس خبر داد

معافیت مؤسسات خیریه از پرداخت مالیات

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان فردوس گفت: بر اساس ماده 134 بند (ط) قانون مالیات‌های مستقیم، از این پس مؤسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

معافیت مؤسسات خیریه از پرداخت مالیات
سیدحسین پارسای محبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: مؤسسات نگهداری معلولان ذهنی و حرکتی و مؤسسات خیریه و عام‌المنفعه که دارای پروانه فعالیت از مراجع ذی‌ربط هستند از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.
وی افزود: در حال حاضر تعداد 33 مرکز توانبخشی و خصوصی تحت نظارت بهزیستی در فردوس فعالیت می‌کنند که از این تعداد هشت مرکز از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.
پارسای محبی تصریح کرد: مؤسسات خیریه فجر سالمندان، گل‌های امام رضا(ع)، مولی الموحدین، خیریه بوعلی، کانون جسمی و حرکتی توکل و کانون ناشنوایان نجوای کویر از جمله مراکزی هستند که از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.
رئیس اداره بهزیستی فردوس از راه‌اندازی مرکز نگهداری ایتام در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: این مرکز در ایام دهه فجر امسال افتتاح و در آن کودکان یتیم 6 تا 12 سال مورد نگهداری قرار می‌گیرند.
وی گفت: در حال حاضر خانه‌های امید فردوس به‌عنوان مراکز نگهداری کودکان یتیم بالای 12 سال مشغول به فعالیت است که از این پس پذیرش کودکان زیر 12 سال نیز در مرکز نگهداری ایتام بهزیستی صورت می‌گیرد.
پارسای محبی از افتتاح 18 واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی فردوس در ایام دهه فجر خبر داد و افزود: این تعداد واحد مسکونی با اعتبار 360 میلیون تومان احداث و در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.
رئیس اداره بهزیستی فردوس تصریح کرد: در دولت نهم و دهم به مسکن و اشتغال مددجویان توجه ویژه‌‌ای شده و تاکنون 65 واحد مسکونی به صورت ملکی، 21 واحد به صورت استیجاری در اختیار مددجویان بهزیستی فردوس قرار گرفته است.
پارسای محبی همچنین از احداث 182 واحد مسکونی به صورت آپارتمانی خبر داد و یادآور شد: این واحد‌ها پس از بهره‌برداری به مددجویان واگذار و اقساط تسهیلات 20 میلیون تومانی ماهانه از آنان اخذ می‌شود.
وی گفت: در حال حاضر حدود 5 هزار مددجو از خدمات بهزیستی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری بهره‌مند می‌شوند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول