اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک پژوهشگر عرصه سفال:

استاندارد موجب برجستگی سفال ایران از چین می‎شود

خبرگزاری فارس: یک پژوهشگر عرصه سفال گفت: سفال ایران باید در سطح بسیار بالاتری از سفال چین قرار بگیرد و با استانداردسازی و برنامه‎ریزی جلو برود، زیرا بی‎کیفیتی نباید مانع ورود سفال ایران به بازار جهانی شود.

استاندارد موجب برجستگی سفال ایران از چین می‎شود
شاهین مولایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: ورکشاپ‎ها و کارگاه‎های آموزشی عامل انتقال تجربه هستند، حتی برگزاری نمایشگاه‎هایی که به طور زنده به ساخت سفال می‎پردازند، مفید است و سبب تلفیق سنت و مدرنیته نیز می‎شود.
وی با بیان این مطلب که ورود تکنولوژی روز به سفال کشور برای رقابت آسان با سفال کشورهای همچون آمریکا و انگلیس مهم است، گفت: سفال ایران باید در سطح بسیار بالاتری از سفال چین قرار بگیرد و با استانداردسازی و برنامه‎ریزی جلو برود،  زیرا اگر در تمام خطوط تولید استانداردسازی وجود نداشته باشد،بی‎کیفیتی و عدم ورود به بازار جهانی را در پی دارد و این امر در زمینه تولید سفال نیز وجود دارد.
پژوهشگر عرصه سفال گفت: هنر اختصاصی نیست و در هیچ رشته‎ای خلاصه نمی‎شود، هر هنرمند در مقاطع و رشته‎های مختلف گوشه‎ای از هنر عظیم را نشان می‎دهد که باعث رشد و تعالی آن می‎شود.
وی با بیان اینکه هنر ودیعه‎ای نزد بشر است ادامه داد: عده‎ای هنر دارند اما هنرمند نیستند، زیرا هنرمند دارای ویژگی‎هایی چون عشق، قناعت، استغنای طبع و سخاوت در آموختن است و این  چند اصل اساسی است که تفاوت‎ها را به وجود می‎آورد.
هنرمند اصفهانی با بیان اینکه امروزه با کمبود ایده در صنعت سفال مواجه هستیم، بیان داشت: می‎توان گفت نیمی از  آثار تولیدی در زمینه سفال، موضوع و زمینه یکسان و مشترک دارند و یکی از دلایل آن عدم شناخت هنر و ساختار گذشته است که با دانستن تاریخ می‎توان ایده‎های مهمی را به وجود آورد.
وی در خصوص استفاده از هنر سفال در طراحی شهری افزود: تکنیک نقش برجسته که از زیر شاخه‎های سفال است، از مهم‌ترین شیوه‎هایی است که در طراحی فضای شهری نیز می‎تواند مورد استفاده قرار گیرد و با ارائه فرم‎های ساده آثاری ارائه شود که مخاطبان با آن ارتباط برقرار کنند.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول