اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

قالب‌های هنری بهترین راه برای انعکاس واقعیت‌ها است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر طرحی در خانه ملت در ارتباط با رفع خلاهای موجود در زمینه حقوق کودکان خیابانی و ساماندهی آنها در دستور کار قرار گرفته است.

قالب‌های هنری بهترین راه برای انعکاس واقعیت‌ها است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی دومین جشنواره عکس گلستانه، جواد آرین‌منش اظهار داشت: دولت در زمینه فقرزدایی و کمترکردن کودکان خیابانی وظایف جدی و مهمی را بر عهده دارد به طوری که وظایف هر ارگان دولتی مانند نیروهای انتظامی و سازمان بهزیستی را مشخص می‌کند.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه مشکل جامعه امروز محول کردن وظایف دستگاه‌ها به یکدیگر است، ابراز تاسف کرد: در جامعه امروز دستگاه‌ها وظایفی را که باید انجام دهند، به یکدیگر محول کرده و این امر سبب بروز بسیاری از مسائل و مشکلات می‌شود.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه وظیفه دولت حمایت از کودکان بی‌سرپرست و موسسات خیریه است ابراز داشت: با توجه به اینکه موسساتی همچون موسسه بزرگ خیریه گلستان علی(ع) و موسساتی خیریه دیگر که هر کدام سهمی را در سرپرستی کودکان بر عهده دارند نیازمند حمایت دولت و مشارکت مردم هستند، دولت موظف است از این‌گونه موسسات حمایت کند.
آرین‌منش در ادامه به طرح‌هایی در مورد حقوق کودکان خیابانی و ساماندهی این قشر از جامعه در مجلس اشاره کرد و بیان داشت: قانونی در همین زمینه در دستور کار مجلس قرار گرفته که این قانون باید بتواند خلاهای متناسب با کودکان خیابانی و بی‌سرپرست را رفع کند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جامعه عکاسان در برگزاری این جشنواره نقش پر رنگی را دارند اضافه کرد: هنر و قالب‌های ‌هنری محمل خوبی برای انعکاس واقعیت‌ها هستند به طوری که می‌توان گفت هنر، زبان بین‌المللی و جهانی است و پیام‌ها در آن جاودانه می‌ماند.
وی خاطرنشان کرد: جشنواره عکس موسسه خیریه گلستان علی(ع) بر اساس اهداف خیرخواهانه‌ای که دارد می‌تواند اثرگذاری مفیدی در جهت همکاری و حمایت بیشتر مسئولان و مردم داشته باشند.
دومین جشنواره عکس گلستانه با موضوع کودکان بی‌سرپرست و به میزبانی موسسه خیریه گلستان علی(ع) اردیبهشت‌ماه سال آینده در مشهد برگزار می‌شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول