اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی:

بعد از انتخابات رفاقت جایگزین رقابت شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: کاندیداهای انتخابات مجلس نهم اگر رأی آوردند باید خود را خادم مردم بدانند و در مجلس به آنچه وظیفه قانونی‌ آنها است عمل کنند و اگر رأی هم نیاوردند پایان رقابت‌ها را باید آغاز رفاقت‌ها ببینند.

بعد از انتخابات رفاقت جایگزین رقابت شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید احمد خاتمی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در مورد انگیزه اسرائیل در تصویب قانون یهودی بودن قدس اظهار داشت: این حرکت در ادامه اشغالگری‌های گذشته رژیم غاصب اسرائیل است.
وی با تاکید بر اینکه قدس متعلق به مسلمین است و هیچگاه یهودی نخواهد شد، خاطر نشان کرد: رژیم غاصب اسرائیل و حامیانش از بیداری اسلامی سخت به هراس افتادند و می‌خواهند پا جلو بگذارند تا عقب نمانند، اما مطمئن باشند این قصه فقط در خواب و خیالشان باقی خواهد ماند.
عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در ارتباط با وظایف کاندیداها و جناح‌های مختلف برای برپایی با شکوه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به رهنمود‌های امام و مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: همه باید دغدغه‌شان شکوه انتخابات با حفظ اصالت‌های انقلاب باشد.
وی با بیان اینکه همه چیز مجلس شورای اسلامی باید با مجالس گذشته و با مجالس امروز دنیا متفاوت باشد، ابراز داشت: از صفر تا 100 انتخابات مجلس نهم باید با مجالس گذشته تفاوت داشته باشد، نام‌نویسی‌ها باید با انگیزه خدایی باشد و تبلیغات انتخاباتی نیز باید در چارچوب دین باشد.
خاتمی دروغ را منطقه ممنوعه در تبلیغات انتخاباتی و سایر فعالیت‌ها دانست و ‌ایجاد تفرقه و تخریب را نیز جزء خط قرمز‌ها عنوان و تاکید کرد: کاندیداها بعد از انتخابات هم چه رأی آوردند و چه رأی نیاوردند باید با جاهای دیگر تفاوت کنند.
وی افزود: اگر رأی آوردند باید خود را خادم مردم بدانند و در مجلس به آنچه وظیفه قانونی‌ آنها است عمل کنند و اگر رأی هم نیاوردند پایان رقابت‌ها را باید آغاز رفاقت‌ها ببینند.
عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: آنچه انتظار می‌رود این است که ما انتخاباتی را شکل دهیم که در شأن نظام جمهوری اسلامی و در حقیقت مناسب با سیمای جمهوری اسلامی باشد.
وی در پایان در پاسخ به این سئوال که آیا جامعه مدرسین در قم لیستی برای انتخابات مجلس ارائه خواهد کرد یا خیر، گفت: من در مورد این موضوع اظهار نظر نمی‌کنم.
انتهای پیام/و۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول