اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی خبر داد

ایجاد اشتغال برای 450 نفر در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال باید برای 450 نفر از گروه‌های هدف زیر پوشش بهزیستی فرصت شغلی ایجاد شود.

ایجاد اشتغال برای 450 نفر در آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ماکو، راضیه خدادوست چهارشنبه‌شب در نشست بررسی مشکلات مددجویان شهرستان ماکو اظهار داشت: در سال جاری برای یک‌‌هزار و 700 نفر از معلولان و نیازمندان زیر پوشش استان فرصت شغلی ایجاد شده است.
وی افزود: کارجویان معلول که دارای مهارت هستند پس از بررسی به منظور دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.
خدادوست اظهار داشت: معلولان با وجود معلولیت خود با همت و اراده‌ای که دارند در اکثر مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی حضور موثر دارند و معلولیت آنها باعث نشده است که از امور روزمره خود بازمانند.
وی با بیان اینکه معلولان باید شرایط مناسبی را در ادارات و نهادهای مختلف برای رفت و آمد داشته باشند خواستار توجه به وضعیت معلولان شد.
خدادوست بر اجرای قانون جامع معلولان برای حمایت از این قشر تاکید کرد و بر ادارات و نهادها توصیه کرد در جذب کارکنان بر اساس موقعیت‌های جسمی معلولان از آنها به نحو شایسته در امور مرتبط استفاده کنند.
این مسئول بیان کرد: تلاش کنیم با مشارکت نهادهای حمایتی و مراکز فنی و حرفه‌ای و سایر اداراتی که به نحوی در امر اشتغال، کارآفرینی و آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و غیره فعالیت دارند از تجربیات آنان برای حرفه‌آموزی و اشتغال معلولان بهره کافی و لازم را ببریم.
وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی 23 درصد سهم بیمه معلولان را به مدت پنج سال متقبل می‌شود، اضافه کرد: طبق مصوبه جدید، کارفرمایان ملزم می‌شوند بر اساس میزان تسهیلاتی که از دولت دریافت می‌کنند 10 تا 20 درصد از کارکنان‌شان را از افراد معلول تامین کنند.
به گفته خدادوست 25 درصد نیروهای مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی، اعم از مهدهای کودک، مراکز مشاوره و توانبخشی باید توسط سازمان بهزیستی معرفی شوند.
وی گفت: طبق سهمیه سال 89 و 90 به 4 هزار و 200 نفر از افراد نیازمند و معلول استان واحد مسکونی اعطا می‌شود که از این تعداد یک‌هزار و 181 واحد در قالب تعاونی مسکن مهر با آورده 40 میلیون ریالی خود معلول، اعطا می‌شود.
خدادوست افزود: 3 هزار واحد دیگر نیز از طریق ساخت‌وساز در زمینه‌های اعطایی سازمان مسکن و شهرسازی تامین می‌شود که از این تعداد ساخت 681 واحد با پیشرفت 40 درصدی در حال اجراست که مقرر شده تا دهه فجر امسال آماده تحویل باشند.
فرماندار ماکو نیز در این دیدار گفت: خدمات ارائه شده سازمان بهزیستی به معلولان در سال‌های اخیر بهتر شده است و مسئولان مربوطه باید در راستای حل مشکلات مردم بکوشند.
حمید احمدیان بر گسترش خدمات از جمله تامین مسکن، و درمان به ویژه معیشت آنان تاکید کرد.
در حال حاضر 343 نفر در حوزه توانبخشی، 146 نفر در حوزه امور اجتماعی (زنان سر پرست خانوار) زیر پوشش بهزیستی ماکو قرار دارند و 9 نفر محصل در حوزه امور اجتماعی و 30 نفر در حوزه توانبخشی مورد حمایت مالی قرار گرفته‌اند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول